Híreink

Mi legyen az éghető anyagokkal az építészetben?

2024. május 30.

Mi legyen az éghető anyagokkal az építészetben? Valaha az épületeink alapanyaga a fa volt. Tűzveszélyesnek bizonyult és jött a beton és az acél. Az energiatakarékossággal ezeket felöltöztetjük éghető műanyagokkal. Ma itt az új elvárás: a fenntarthatóság. Melyek a tömörfa-szerkezetekben rejlő lehetőségek? A fához, mint elsődleges építőanyaghoz való visszatérés egy fenntarthatóbb jövő felé vezetheti a világot?

Részletek  



GLORIA: Újfajta tűzoltókészülék képzés a virtuális világban

2024. május 29.

GLORIA: Újfajta tűzoltókészülék képzés a virtuális világban A német tűzvédelmi szakemberek szavazatai alapján GLORIA a VR Fire Trainer lett a tavalyi év legjobbja a szervezetek tűzvédelmét támogató eszközök közül, amely értékelésük szerint újfajta tűzoltókészülék használati képzést tesz lehetővé a virtuális világban.

Részletek  



Fémporok veszélyei – Milyen védelmi módszereket és megoldásokat alkalmazhatunk?

2024. május 27.

Fémporok veszélyei – Milyen védelmi módszereket és megoldásokat alkalmazhatunk? Sorozatunk első részében azt vizsgáltuk, hogy mit érdemes tudnunk a nem éghető fémekről, és a nem éghető fémporok veszélyeiről? Majd részletesebben megnéztük a leggyakoribb nem éghető fém, az alumínium porok feldolgozását és veszélyeit. Most nézzük a fémporokkal kapcsolatos védelmi módszereket és megoldásokat.

Részletek  



Intő példa: több tízezer visszahívott elektromos Audi

2024. május 24.

Intő példa: több tízezer visszahívott elektromos Audi Az e-autózás tűzvédelmi értelemben vett Achilles-sarka az akkumulátor: bár a statisztikák szerint az e-autók nem gyulladnak ki nagyobb arányban, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik, egy esetleges tűz nagyobb kihívás elé állítja a tűzoltókat. Márpedig egy-egy gyártási hibás akku pontosan ezt eredményezheti. Az ilyen bakik még a legnagyobb gyártókat sem kerülhetik el: az Audi az elmúlt alig több, mint fél évben több tízezer modellt hívott vissza ilyen gondok miatt, a legutóbbi adagot egy hete.

Részletek  



Mi olvasható a Tűzvédelem 2024/3. számában?

2024. május 23.

Mi olvasható a Tűzvédelem 2024/3. számában? Mit tehetünk a kisebb lítium ion akkumulátor tüzek ellen? Elektromos autókat a mélygarázsokba? Újabb e-oltólándzsa? Olthatók az e-hajók? Hogyan garantálható az elektromos berendezések funkciómegtartó képessége? Hamis biztonságérzet az építészeti tűzvédelemben? Pánik a napelemes cégek között? Tűzoltás drónnal: csak területtüzeknél? Hogyan tárolhatók a veszélyes anyagok? Buktatók a mezőgazdasági géptüzek okainak felderítésében? 20 cikk, számos megoldás!

Részletek  



Új Eurocode-szabványok

2024. május 22.

Új Eurocode-szabványok Ahogy azt a májusi szabványesőben is jeleztük új szakaszba ért a második generációs Eurocode-szabványok bevezetési programja, amikor az MSZT 2024. május 1-jén megjelentetett 20 új Eurocode-szabványt nemzeti szabványként, köztük a tervezési alapokat ismertető MSZ EN 1990-et és a betonszerkezetek tervezésének előírásait tartalmazó MSZ EN 1992 összes részét.

Részletek  



Elfogadta az Európai Parlament a CPR módosított szövegét

2024. május 17.

Elfogadta az Európai Parlament a CPR módosított szövegét Új feladatot jelent a tűzvédelemben is, hogy az Európai Parlament 2024. április 10-én elfogadta az építési termékekről szóló rendelet (Construction Product Regulation, CPR) módosított szövegét, így egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy megjelenhessen az építései termékek forgalomba hozataláról szóló új rendelet, amely komoly hatással lesz a harmonizált szabványokra és a tűzvédelemre is.

Részletek  



Májusi szabványeső

2024. május 16.

Májusi szabványeső Május elején 344 szabványváltozást történt, 161 új szabvány jelent meg, 131-et visszavontak, 18-at helyesbítettek, 23-at módosítottak, magyarul 11 szabvány jelent meg. Szakterületünket négy szabvány érinti: Veszélyes áruk tartályai, Eurocode: beton, és alumínium szerkezetek tervezése tűzhatásra. Bónusz: robbanóképes közegek, villamos ber. karbantartása.

Részletek  



Heros H10: új, könnyű sisak a Rosenbauertől

2024. május 14.

Heros H10: új, könnyű sisak a Rosenbauertől A Rosenbauer Heros néven futó sisak szortimentjét új taggal bővíti a pehelysúlyban: a H10 rendkívül könnyű, fél kilós, és elsősorban olyan feladatokra ajánlják, ahol nincs szükség a Titan típushoz hasonló teljeskörű védelemre.

Részletek  



E-ONE Vector: száz százalékban elektromos tűzoltó gépjármű

2024. május 13.

E-ONE Vector: száz százalékban elektromos tűzoltó gépjármű Amikor az elmúlt években elektromos tűzoltó gépjárművekről írtunk (legyen szó akár a Rosenbauer vagy az Oshkosh Corp. megoldásáról), mindig hozzá kellett tennünk: ez valójában nem teljesen elektromos, hiszen ott a dízeles áramfejlesztője. Nos, az E-ONE Vector alapkiépítésben tényleg elektromos: hatalmas akkukapacitás gondoskodik róla, hogy a városi környezetben felmerülő tipikus feladatokkal megbirkózhasson. Van dízeles áramfejlesztő is, de csak opcionális kiegészítőként.

Részletek  



Polaris Skid Unit – továbbfejlesztés: tűzoltás, életmentés

2024. május 10.

Polaris Skid Unit – továbbfejlesztés: tűzoltás, életmentés ​A klímaváltozásra, a gépjárműfecskendőkkel nehezen megközelíthető területekre adott válaszként 2022-ben BM OKF KEHOP-1.6.0-15-2016-00021 azonosítószámú, EU Polgári Védelmi Komplex Modulok létrehozása elnevezésű projekt részeként húsz UTV-t és hozzátartozó utánfutót szerzett be. A továbbfejlesztés lehetőségét mutatja be szerzőnk.

Részletek  



Elektromos reptéri tűzoltó a tengerentúlról

2024. május 09.

Elektromos reptéri tűzoltó a tengerentúlról A wisconsini Oshkosh Corp. leányvállalata, az Oshkosh Airport Products áprilisban jelentette be, hogy sikerült betennie a lábát Európába: négy elektromos reptéri tűzoltó gépjárművet adott el a párizsi Le Bourget repülőtérre. Habár csodák nincsenek – az elengedhetetlen „hatótávnövelő”, vagyis dízeles áramfejlesztő itt is megvan – az elektromos meghajtás kis lépésekkel ugyan, de a tűzoltásban is terjed. A vásárló Groupe ADP összesen 26 repülőteret működtet világszerte (köztük a párizsi Charles de Gaulle és az Orly repteret), így a tranzakció eltörpül az üzemeltetett flotta méretéhez képest, ugyanakkor figyelemreméltó tény, hogy a járművek végleges bázisának számító Le Bourget repülőtéren ez teljes flottacserét jelent.

Részletek  



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90