Híreink

Elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési naplók – Gyorsít a Covid?

2022. május 30. 07:30

A fiREG.hu Kft. statisztikái szerint az idén nemrég készült el a huszonötezredik elektronikusan vezetett napló (EÜN) a rendszerükben, összesen pedig már 125 ezret is meghaladta ez a szám. Közel húszezer hazai vállalkozás tűzvédelmi eszközeit tartják nyilván üzemeltetők, karbantartók. Nagyvállalati üzemeltetőknek szánt változatukat ismert nemzetközi és hazai vállalatok, intézmények használják. Miért egyre nagyobb az igény?


Fekete Attila és társa, Horváth Gábor 5 éve dolgoznak azon, hogy a tűzvédelmi nyilvántartások elektronikusak, papírmentesek, ezzel együtt jobban átláthatók, hatékonyabbak legyenek mindenki előnyére.


Fekete Attila fejlesztési vezető és Horváth Gábor szakmai vezető 2017-ben alapították a fiREG.hu Kft.-t

 

Elmondásuk szerint folyamatosan emelkedő a rendszer használatba vétele. Milyen hatással volt a járvány?

Fekete Attila: Mint minden innováció bevezetéséről, a digitalizációról szóló projekt esetén a legfontosabb a felhasználók hozzáállása, motivációja. Rendkívül sok területnek ártott, de a hasonló újításoknak mindenképpen kedvezett az elmúlt pár év járványa. A vállalatok és vezetőik körében sokkal elfogadottabb, már-már hétköznapi a felhős alkalmazások használata. Nem ragaszkodnak a korábbi, sokkal merevebb megoldásokhoz, pl. hogy az adatok az üzemen, gyáron belül saját szervereiken legyenek. Rájöttek, hogy legalább annyira megbízhatók a felhő alapú szolgáltatások, ugyanakkor nem szükséges így informatikai eszközökre beruházni és persze azokat “házon belül” üzemeltetni, fenntartani.


A rendszer használatát jelentősen gyorsítja a QR-kód alapú azonosítási rendszer. A QR kódokat a fejlesztők biztosítják a felhasználóknak.

 

Ilyen gyorsan változott volna a vállalatok álláspontja?

Horváth Gábor: Igen. Ma már éppen azt keresik, aminek korábban ellene voltak: lehessen szolgáltatást bérelni és ne kelljen fenntartani saját erőforrásból eszközöket, emberi erőforrást. Így könnyebb a beszerzés, a szerződési folyamatok is gyorsabbak és persze költséghatékonyabb használatba venni kész rendszereket, mint egyszeri telepítésekkel együtt üzemeltetésre is jelentős forrásokat felhasználni. Az EHS területek vezetői sokszor saját körben dönthetnek ilyen beszerzésekről, melyek így gyorsabbak, egyszerűbbek, olcsóbbak is. 

 

Mi van, ha nincs internetkapcsolat?

FA: Szinte mindig felmerül kérdésként, hogy mi van az olyan területekkel, gyáregységekkel, ahol nincs internetkapcsolat. Vagy biztonsági okokból vagy a lefedettség nagyon alacsony színvonalú. Megoldásunk – ahogy az ma elvárt – már évek óta biztosítja az ún offline működést is. Azaz elegendő az adatokat egyszer letölteni okostelefonra, majd a munkák berögzítését követően később újra megfelelő internetkapcsolat esetén visszatölteni a rendszerbe. Munka egész nap végezhető fix internetkapcsolat nélkül is.


A QR-kóddal együtt bármilyen adattal kereshető egy-egy készülék, így biztosítva maximálisan az azonosíthatóságot.

 

Milyen nehézségek vannak a használatbavétel során? Mennyi időbe telik betanulni?

FA: Csak olyan kérdések merülnek fel, melyre jól kiforrott, kézenfekvő válaszok vannak, de az első lépések megtételekor ez normális. Ahogy mondani szoktuk: ha valaki reggel 8 órakor megkapja az elektronikusan vezetett naplóhoz a hozzáférését, akkor a korábbi adatok importálása és a jogosultságok kiosztása után 9 órakor akár már éles helyzetben élvezheti a rendszer előnyeit.

 

Korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy milyen előnyei vannak az EÜN-nek, van azóta az üzemeltetők számára hasznos információ?

HG: Mivel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az üzemeltetőkkel, tudunk reagálni az igényekre, felmerülő fejlesztési javaslatokra. A biztosítók, vevők, anyacégek, egyéb auditorok stb. követelményei magasak, egyre magasabbak a tűzvédelmet illetően is. Ezt is támogatja az EÜN, hiszen ez egy folyamatvezérelt, jogosultságokat kezelő rendszer, mely természetesen a vonatkozó magyar jogszabályoknak is meg kell feleljen. Azon kívül tehát, hogy a tűzvédelemért felelős munkatársak modern, papírmentes, hatékony eszközzel dolgozhatnak, még a különböző (és egyre szigorúbb) előírásoknak is magasabb szinten felelnek meg a tűzvédelmi nyilvántartások tekintetében, mint bármikor korábban. Ez pedig mindenki érdeke és ezért is javasoljuk vállalatok számára az EÜN bevezetését.

 

A leghasznosabbként a minden kötelezettségtől mentes webináriumunkat ajánljuk a www.fiREG.hu címen!

 

További információk:
www.fiREG.hu 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1174 látogató olvasta.