Híreink

Elindult az elektronikus tűzvédelmi napló ingyenes változata

2022. augusztus 31. 08:22

A 2020. január 22-én hatályba lépett OTSz és TvMI megnyitotta digitalizáció lehetőségét: az elektronikus, papírmentes megoldások a tűzvédelemben is terjednek. Az ilyen szolgáltatást nyújtó fiREG.hu most különleges akcióval készült: a legerősebb, nagyvállalati csomagot most az első ötven jelentkezőnek ingyenesen nyújtja.


Az elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési naplóról és annak terjedéséről már több alkalommal beszámoltunk (ebben, ebben és ebben a cikkben).

Az üzemeltetők számára több lehetőség is kínálkozik a bevezetésre, használatra.

  • Kisebb (néhány 10 db tűzvédelmi eszközt üzemben tartó) vállalkozások, intézmények számára jó megoldás lehet a megbízott karbantartótól papírmentes, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő PDF formátuban kérni a naplót. Magyarországon közel 70 tűzvédelmi vállalkozás már napi szinten ilyen naplókat bocsát ki és ad ki, több, mint 20.000 üzemeltető számára. A PDF-et a fiREG-gel dolgozó karbantartó egyszerűen, néhány gombnyomással emailen keresztül tudja biztosítani megbízója számára. A file-t lementve igazolható a kötelező karbantartások megléte.
  • Közepes méretű vállalatnak, intézménynek mondható tűzvédelmi eszközlétszám alapján, ahol az üzemeltető néhány száz, esetleg egy-kétezer tűzvédelmi berendezést működtet. (Egy-egy eszköznek tekintendő pl. egy tűzoltó készülék, egy tűzgátló ajtó, egy beépített jelző- vagy oltóberendezés kapcsán annak minden perifériája).
    Ilyen esetben már érdemes a felelős számára saját bérleményként, felhő alapú szolgáltatásként saját kézbe venni a tűzvédelmi berendezések és azok karbantartásának nyilvántartását. Erre készült el a fiREG ún. Enterprise változata.
    Ennek előnyeiről már több alkalommal beszámoltunk, például a Digitális tűzvédelmi együttműködés üzemeltetők és karbantartók között c. írásunkban is.
  • Nagyvállalatoknál vagy kiterjedt méretű intézmények esetén, ahol sok ezer, akár sok tízezer eszköz, több telephelyen, több külső szolgáltatóval, magas szintű követelmény rendszerrel üzemel, nem kérdés, hogy minden szempontból (anyagilag, szakmailag, korszerűség tekintetében, erőforrás menedzsment, stb.) ajánlott elektronikusan vezetett üzemeltetési naplókat használni.

– Tisztában vagyunk vele, tapasztaljuk, hogy nagyvállalati környezetben a beszerzésekhez hosszú és rögös út vezet – mondta Fekete Attila, a fiREG.hu fejlesztési vezetője. – Sokan azért nem vágnak bele, mert nem tudják mennyi előnnyel jár egy digitális rendszer ahhoz képest, hogy mennyire nehéz folyamat annak beszerzése vállalatukon belül. Ezért döntöttünk úgy, hogy az idei évben ötven intézmény, vállalkozás számára ötven tűzvédelmi berendezés nyilvántartásáig ingyenessé tesszük a fiREG Enterprise verzióját.

– Ez nagyjából azt jelenti – magyarázta Horváth Gábor szakmai vezető –, hogy egy-egy nagyobbnak mondható épület, gyáregység tűzoltó készülékei díjmentesen tarthatók nyilván, továbbá a fiREG minden további funkciója elérhető az első 50 jelentkező számára.

Ez tehát azt a célt szolgálja, hogy az üzemeltetők, EHS vezetők kötelezettség nélkül tudják használatba venni a megoldást és használják akár teljes értékű szoftverként a mindennapokban.

– Célunk továbbra is, hogy előremozdítsuk a papírmentesítést a tűzvédelmi szakmában és úgy gondoljuk gyorsan ki fog merülni a keret – tette hozzá Fekete Attila.

 

Jelentkezni a fiREG.hu főoldalán a „Kérem a díjmentes webináriumot” funkció használatával lehet.

 

További információk: www.fiREG.hu

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1120 látogató olvasta.