Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Milyen előnyökkel jár az elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési napló?2021. október 29. 07:30 A 2020. január 22-én hatályba lépő OTSz és TvMI megnyitotta a digitalizáció útját a tűzvédelmi nyilvántartások terén az üzemeltetők és a tűzvédelmi szolgáltatói szakma számára. A minden irányba rohamosan terjeszkedő elektronikus, papírmentes megoldások már kiszolgálják a tűzvédelmet is, előnyeiről szól írásunk. Nem véletlen, hogy a fejlődő vállalatok a kulcsfontosságú területeiken folyamatosan vezetik be, fejlesztik, sőt már cserélik újabbra a digitális megoldásokat. Egészen nyilvánvaló, hogy a pénzügy, marketing, értékesítés, termelés ma már nem létezhet füzetben, papíron. Kevésbé hatékony táblázatkezelővel, mint célmegoldásokkal. A hatékonyságnövelés, átláthatóság, papírmentesség és ezáltal is a pontosság növelése kritikus a felsorolt részlegeken. Ezen előnyök kihasználásának lehetősége nyílt meg a tűzvédelmi nyilvántartások számára is a bevezetőben említett jogszabályi környezet által. – Folyamatosan kapcsolatban vagyunk ismert hazai közép- és nagyvállalatokkal – mondta Fekete Attila, a fiREG.hu Kft. társalapítója. – Elmondható, hogy nagyon széles skálán mozog a vállalatok, a megbízott vezetők digitalizációhoz való hozzáállása. Szerencsére megismerve az előnyöket egyre több helyen, bátran vágnak bele a kulcsterületek fejlesztése után a tűzvédelmi műszaki megoldások szervezett, digitális nyilvántartásába. A megkérdezett vállalatok az alábbiakat emelték ki, miután maguk mögött hagyták a táblázat- és naptárkezelést a tűzvédelem területén:
Egyre kevesebb az az üzemeltető, aki egyfajta ludditaként tiltakozik a digitalizáció ellen, miközben megnövekedett azok száma, akik keresik benne az előnyöket és saját feladataikat könnyítik ezáltal. – Feladatunknak tekintjük, hogy segítsük az üzemeltetőket az új lehetőségekben való gondolkodásban. Mivel megoldásainkat a szoftverünket használó üzemeltetők bevonásával fejlesztjük, pontosan azokat a funkciókat érhetik el, amire szükségük van és amik egyszerű módon, de nagyságrendekkel könnyebbé teszik munkájukat – mondta el Horváth Gábor fiREG társalapító, akinek kiemelt feladata az elektronikusan naplót vezető üzemeltetőkkel való szoros kapcsolattartás. – Gondoljunk csak bele! – tette hozzá Fekete Attila. – Mi hasonlítható ahhoz, hogy belépek egy weboldalra, és azonnali képet kapok arról, hogy akár száz telephelyen hány eszköz, milyen állapotban van, van-e teendő vagy épp ki és mit végzett el, miközben egy gombnyomásra elérem az adott telephelyhez tartozó összes naprakész tűzvédelmi üzemeltetési naplót? És persze a megnyugvás, hogy soha semmi nem marad el és a dokumentáció is mindig friss. A “papírozós világban” ehhez rengeteg mappát, naptárat, kapcsolódó dokumentumot kell elővenni, ha egyáltalán elérhető, hiszen 100 telephely esetén jellemzően mindenhol kihelyezett naplót használnak az üzemeltetők. Na de látja-e a központból a terület felelőse, hogy vajon az a napló rendben van-e?” A digitalizáció megjelenése a kulcsterületeken elengedhetetlenné vált az elmúlt években. Ipar 4.0, IoT és hasonló kulcsszavak övezik és olyan eredményeket hozott, ami elvitathatatlan. Érdemes ezért tájékozódni üzemeltetőként, hogy a tűzvédelmi nyilvántartások területén mely pontok válhatnak igazán előnyössé számunkra és tehetik könnyebbé életünket.
Üzemeltető, figyelem! Itt kérj ingyenes ajánlatot fiREG minősített karbantartóktól! https://fireg.hu/tuzvedelmi-ajanlat
Olvasd le telefonod kamerájával a QR-kódot!
Ezt a hírt eddig 1933 látogató olvasta. |