A Magirus volt az első gyártó, amely bejelentette: nem vesz részt az idén megtartani tervezett seregszemlén. Azóta több német gyártó is követte a példát – ritkul a résztvevők listája (ami azért még így is jelentős).
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Magirus március közepén jelentette be, hogy idén nem vesz részt az INTERSCHUTZ-on. Azóta több német gyártó is követte a példáját – a közepes és kisebb méretű, tűzvédelemben tevékeny, részvételt lemondó németországi cégek listája jelenleg tehát az alábbi:
Magirus tűzoltógépjármű-gyártó,
a 131 éves múltra visszatekintő Ziegler német tűzoltógépjármű-gyártó (jelenleg a kínai China International Marine Containers konszern tagja),
a 142 éves múltra visszatekintő Schlingmann német tűzoltógépjármű-gyártó,
a 95 éves Bavaria Brandschutz tűzoltókészülék- és tűzoltóberendezés-gyártó (német központtal, Közel-Keleten piacvezető),
a 75 éves spanyol székhelyű, de négy kontinensen jelen lévő Iturri, amely többek között tűzoltó gépjárműveket és tűzoltó felszereléseket gyárt,
a 70 éves múltra visszatekintő Lentner német tűzoltógépjármű-gyártó,
az 50. évfordulóját ünneplő Bronto Skylift,
a 35 éves WISS tűzoltógépjármű-gyártó,
a 27 éves GSF Sonderfahrzeugbau tűzoltógépjármű-gyártó,
a MAN Németország,
Schmitz-One-Seven oltórendszer-gyártó,
a Dönges tűzoltófelszerelések-forgalmazó cég,
és a Design112, amely főleg megkülönböztető jelzéssel ellátott gépjárművek fóliázásával foglalkozik.
Okként mindegyik vállalkozás az ukrán háború, a koronavírus és az egyre erősödő gazdasági válság okozta bizonytalan helyzetet adta meg.
Ettől még nem dől össze a világ
Habár a Magirushoz hasonló fajsúlyos gyártók kimaradása fájhat a szervezőknek, azért temetni sem kell a seregszemlét: a jelenlegi állás szerint több, mint ezer cég várható kiállítóként ötven országból, köztük olyan óriásokkal, mint a Rosenbauer, a VW tehergépjárműves csoportja, a BMW, a Tatra Trucks vagy a Scania.