Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
fiREG: 1 millió papírmentes elektronikus tűzvédelmi felülvizsgálat2021. június 30. 07:30 A több, mint egy éve hatályos OTSZ és a hozzá kapcsolódó TvMI 4.4.5 pontja lehetővé teszi, hogy a tűzvédelmi nyilvántartásokat elektronikusan (Elektronikusan vezetett üzemeltetési naplóban) vezessük. Ez áttörést hozott, mert számtalan lehetőséget teremt a tűzvédelmi vállalkozások és az üzemeltetők részére is. Az eredmény: átláthatóbb, jobban követhető rendszer, automatikusan figyelmeztet a felülvizsgálatokra. Melyek a fő tapasztalatok? Tapasztalatok a rendszer fejlesztőitől – Egyértelműen látszik, hogy akik meglátták a lehetőséget tűzvédelmi nyilvántartások elektronikus vezetésében, nem bánták meg – számol be az elmúlt időszak tapasztalatairól Fekete Attila, aki a fiREG.hu tűzvédelmi szoftver társalapítója, fejlesztési vezetője. – Teljesen hétköznapivá vált az üzemeltetők és a szolgáltatók részéről is a közös, digitális munkaterület, ahol gombnyomással készülnek a bevitt adatokból a jogszabályi környezetnek megfelelő naplók. Horváth Gábor, a fiREG.hu társalapítója, szakmai vezetője személyesen, videóhívásban, telefonon segíti a bevezetéseket. Ma már gyógyszergyár, autóipari beszállító, országos fiókhálózat és egyre több, akár csak néhány száz eszközt üzemeltető vállalat is eljut oda, hogy digitalizálja a tűzvédelmet. A visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük a megoldásunkat és azt látjuk, hogy sokkal egyszerűbb a bevezetés, mint sokan azt elsőre gondolják. – Jellemzően egy napon belül átállnak a cégek, ami igazán meglepő számukra – összegezte a tapasztalatokat a szakember. A fiREG.hu szoftverben a fő cél, hogy a leggyakrabban használt, legtöbb papírmunkát igénylő tűzvédelmi eszköztípusok dokumentálását gyorsabbá tegyék. Ilyen elvek mentén készültek el eddig: a tűzoltó készülék, tűzi vízforrás, tűzgátló, hő- és füstelvezető, vészkijárat, biztonsági világítás és a beépített tűzjelző rendszer modulok. Természetesen ezek minden altípusaival együtt.
Üzemeltetői tapasztalatok Molnár Imre egy közel 1800 fős autóipari beszállító vállalatnál felelős a tűzvédelemért és ezen belül több, mint 2200 tűzvédelmi eszköz üzemeltetéséért. A szoftverrel egy éve találkozott először. Egyszerűen importálták a korábban Excelben vezetett naplókat a rendszerbe és kiosztották a szükséges jogosultságokat karbantartói és üzemeltetői szinten. Mára szinte minden tűzvédelmi eszközüket elektronikusan vezetett naplóban tartanak nyilván. – Eleinte lehetetlennek tűnt, hogy digitalizálni tudjuk a tűzvédelmi nyilvántartásainkat – mondta Molnár –, aztán beláttuk, hogy kivitelezhető. A programba meghívtuk a tűzvédelmi szolgáltatóinkat. Volt köztük, aki már rutinszerűen használta a fiREG-et. Volt persze olyan is, aki erősen tiltakozott, amikor beszéltem neki róla, a személyes találkozásunk során szinte egyből használni kezdte, mondhatom, megkedvelte az eszközt. Számomra nagy előny, hogy pontos képet kapok az eszközeinkről, karbantartottságukról és bár ezek nálunk korábban sem maradtak el, jóval kisebb figyelmet kell rá szentelnem és a rögzített adatok alapján a naplók is gombnyomásra készülnek el. – Az üzemeltetői ellenőrzéseket házon belül végezzük, kollégák kaptak rá rövid képzést és jogosultságot is – tette hozzá a tűzvédelmi szakember. – Bátran mondhatom, semmilyen nehézséget nem okoz nekik a használat.
Innovatív karbantartóknál a mindennapok része A tűzvédelmi karbantartók is örömmel használják a jogszabályi környezet adta lehetőséget. Seres Attila és az általa vezetett Fire-Stop ‘97 Kft. közel három éve használja a fiREG szoftvert, cége Platina fokozatú partner. – A döntés és a bevezetés viszonylag gyors folyamat volt. A kollégáim ismerik az elszántságomat, így ki tudtuk hagyni a „főnök ez nem lesz jó, főnök én ezt nem szeretném használni” köröket, és egyből belevágtunk az éles tesztelésbe 2018. szeptemberében – összegezte Seres, aki egyben a Magyar Tűzvédelmi Szövetség elnöke is. – Több előnye is van a rendszernek. Rövidebb lett a munkák átfutási ideje, hiszen valós idejű képet kapunk a kollégák által elvégzett munkáról. A másik előnye az adatok kezelése. Eddig excel fájlokban tároltuk ezeket az adatokat, ami csak korlátozott feladatok elvégzését tette lehetővé, a fiREG program segítségével könnyebben hozzájutok vezetőként a statisztikákhoz, és azt is látom, ha egy-egy cím valamiért elmaradna. Eredmények, terjedés Az tehát jól látszik, hogy a 2020. január 22-vel hatályos jogszabály előírásai a gyakorlatban is megvalósultak. Ezt bizonyítja az is, hogy a fiREG rendszerében közel egymillió papírmentes felülvizsgálatot jegyeztek be karbantartók és üzemeltetők és a szám összességében havi 40-50 ezerrel növekszik. Hogy kik, hogyan élnek az innováció lehetőségével, csak rajtuk múlik. A fiREG fejlesztői szerint egyre többen ismerik fel a lehetőséget karbantartóként, hogy üzemeltető partnereik számára érdemes a rendszert kiajánlani mindhárom fél előnyére, ezért további megkeresésekre számítanak és várják őket. Az érdeklődést, nyitottságot jól jellemzi, hogy olyanokkal is üzleti kapcsolatba kerültek, akik eddig a papír alapú naplók előállítását, forgalmazását végezték.
További információk: www.fiREG.hu Ezt a hírt eddig 1648 látogató olvasta. |