Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Multifunkcionális tűzoltó utánfutó2020. augusztus 12. 07:31
Hogyan oltják az elektromos gépjáműveket? Egy hagyományos robbanómotorral szerelt személygépkocsi tüzénél átlagosan 2240 liter vizet használnak el a tűzoltók 39 percen keresztül; egy elektromos gépjármű esetében 6400 liter vizet 50 percen keresztül. Ráadásul a lítiumion-akkumulátorok felépítésük miatt a teljes eloltást és visszahűtést követően akár 22 órával később is képesek visszagyulladni. Ez miatt nem ritka, hogy az oltást és a hűtést nem a helyszínen, hanem egy speciális konténerben végzik elárasztásos módszerrel. A Védelem 2019/6. számában („Li-ion akkumulátoros gépjárművek tűzoltástaktikája I.”, 41. old.) megjelent cikk tanúsága szerint például egy holland város tűzoltói egy ilyen esetben az égő gépjárművet egy kb. 30 m³ űrtartalmú, DIN 30 722 szabvány szerint készített görgős konténerbe emelték egy műszaki mentőszerre szerelt daru segítségével, a konténert vízzel elárasztották, egészen addig, hogy a füstölő személygépjárművet elfedje a víz. A jármű 24 órát töltött a vízzel teli konténerben, mielőtt abból kiemelték.
Ezt is tudja, azt is tudja Az elektromos gépjárművek terjeszkedése, mondhatni, kikényszeríti az innovációt a tűzoltásban. A Müller Safety Trailer elnevezésű utánfutó alapvetően az elárasztásos oltásra készült. A 17 m³ térfogatú, 7,8 tonnás, 7 méter hosszú tárolófelületű utánfutó saját csörlőjével képes behúzni a hűteni kívánt gépjárművet, és miután az oldalfalak szivárgásmentesen lezárhatók, a vízbe merített jármű biztonságosan elszállítható a helyszínről.
A gyártótól minden feladatkörhöz speciális kiegészítők rendelhetők a trélerhez.
Fotók: Paul Müller GmbH Ezt a hírt eddig 889 látogató olvasta. |