Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Elektromos tűzoltó gépjármű Los Angelesben is2022. március 08. 08:56 A Rosenbauer továbbra is szilárdan kitart RT szériája mellett: az elektromos jármű Európa után most Észak-Amerikában vetette meg a lábát. Hamarosan Los Angelesben rendszerbe áll az RTX, az USA előírásaira igazított változat. Hibrid vagy elektromos? A jármű sajátossága, hogy bár korábban – a Rosenbauer nyomán – mi is elsősorban elektromos járműként számoltunk be róla, a kész modellek esetében valójában inkább hibrid járműről beszélhetünk. A CFT megnevezésű koncepciójármű alapja az volt, hogy a tüzek nagy része rövid szivattyúműködéssel leküzdhető, és városi környezetben kisebb távolságokat kell megtenni a bevetés helyszínéig, vagyis a tisztán elektromos működés az esetek igen nagy százalékában megvalósítható. Ettől függetlenül a Rosenbauer nyilván nem akarta, hogy a jelenleg elérhető akkumulátortechnológia szabjon gátat egy teljesen új tűzoltógépjármű-széria képességeinek, így a fő meghajtást végző Volvo-Penta elektromos motorok mellett található a fedélzeten egy dízel BMW-motor is. Ez az ún. „Range Extender”, vagyis hatótávnövelő, amely a fő elektromos hajtásláncnak segít be, ha a bevetés paraméterei úgy kívánják.
RT vs RTX Az RTX bevezetését hosszas egyeztetések előzték meg. A jármű a gyártó közlése szerint alapjaiban ugyanaz, mint az RT modell: a fő meghajtást továbbra is két elektromos motor adja, amelyek 2x180 kW csúcs- vagy 2x130 kW állandó teljesítményt képesek leadni a négy meghajtott keréknek. A NFPA előírásainak megfelelően ugyanakkor bizonyos sajátosságokat az amerikai piachoz igazítottak: változott, erősebb lett például a „Range Extender” dízelmotor, és nagyobb kapacitású akkukat szereltek be. A légfelfüggesztésnek köszönhetően pedig az egész gépjármű olyan alacsonyra „leültethető”, hogy a málhatér sokkal könnyebben hozzáférhetővé válik. Ezt a hírt eddig 1075 látogató olvasta. |