Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Repülőtéri tűzszimulátor – 100 tonna acélból2022. április 13. 07:30 Három repülőtér tűzoltósága – Bréma, Stuttgart, Hannover – számára közösen szereztek be egy modern tűzszimulációs rendszert. A közös használattal a költségek is három részre oszlanak, mivel a repülőgép mintegy 750 millió forintba (2 millió euró) került. A gyártó Fire Go GmbH-nak a tervezéstől a kivitelezésig 4 évre volt szüksége. Airbus A 320 vagy Boeing B 737 Nem csoda a hosszú tervezési, építési idő, hiszen egy 38 méter hosszú és 8 méter magas, 20 méteres fesztávolságú repülőgépmodellt alkottak. A létesítmény kilenc konténerből áll, amelyek együtt a három repülőtéren leggyakrabban megforduló repülőtípusok, az Airbus A 320 és a Boeing B 737 minden fő elemének megfelelnek, beleértve a bejárati ajtókat és nyitómechanizmusokat. A modell építéséhez összesen 100 tonna acélt használtak fel és 4 kilométernyi elektromos kábelt húztak be. A valósághű hanghatásokat lejátszó hangrendszer az élethűbb bevetéseket, míg a kamerarendszer a gyakorlatok dokumentálását és utólagos elemzését szolgálja. A szimulátorral 28 égési és/vagy mentési hely gyakorolható, többek között a konyha, a pilótafülke, az üléssorok, a csomagterek, a hajtómű és a futómű. Miután ma már környezetvédelmi okokból nem használható kerozin, ezért a rendszert propángázzal üzemeltetik. A tüzet a repülőgép egyes szimulált területein távirányítóval lehet meggyújtani.
Befektetés a biztonságba Ez az új rendszer lehetővé teszi a tűzoltók számára, hogy az eddigieknél korszerűbben tanulják és gyakorolják a különböző tűzoltási és mentési forgatókönyveket. Ahogy az átadáson elhangzott, a légi közlekedésben mindig a biztonság a legfontosabb, ennek garantálásához pedig jó felszerelésre is szükség van. A repülőterek tűzoltóságára vonatkozó nemzetközi irányelvek előírják az ilyen típusú rendszeres képzést. A valódi tűzzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok megszerzése pedig hangsúlyosabb, mint sok elméleti kurzus.
Utazás 3 havonta A kilenc konténerből álló szimulátoron három hónapig gyakorol egy-egy tűzoltóság, majd szétszerelik, elszállítják a 100 tonnás berendezést és az új helyszínen újra összeszerelik. A jövőben oda-vissza ingázik Bréma, Hannover és Stuttgart között, miközben egy három hónapos karbantartási, felújítási periódust is beiktatnak. Források: Fotó: Stuttgarti repülőtér / BRANDSchutz FB
Ezt a hírt eddig 1324 látogató olvasta. |