Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Miben változik az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló az új TvMI-ben?2022. április 26. 07:30 Ahogy 2020-ban bekerült az OTSz-be és a TvMI-be az elektronikusan vezetett napló fogalma, jelentősen elősegítette a papírmentesítést mind a karbantartók, mind az üzemeltetők részére. Most a módosításoknak megfelelően a folyamatosan terjedő digitális naplók használóinak megnyugtató, támogató módosítások érkeznek és ezek sem jelentősek. Változások 2021 – automatikusan segít A korábbi, 2021. júliusi módosítások tartalmi változást is hoztak. Akkor került be az a követelmény, hogy a karbantartó nevén és szakvizsga bizonyítványának számán kívül annak lejárati idejét is tartalmaznia kell a naplónak. Ez a hasznos újítás segítheti abban a napló készítőjét, hogy amennyiben nincs előtte a vizsgabizonyítványa, véletlenül se állítson ki naplót úgy, hogy már nem érvényes a vizsgája. Tehát a gyakorlati alkalmazás során – amikor is az előző évi naplót veszik alapul a karbantartók –, előfordulhatott, hogy egy időközben lejárt vizsga érvénytelen napló készítését eredményezte. Nem kis plusz munkával járt azonban a még papíron, excel-ben dolgozó karbantartóknak felvezetni a naplókra egyesével a lejárati időket. Ehhez képest az elektronikusan vezetett naplóra automatikusan rákerült a TvMI új követelménye, sőt nem is enged naplót kiállítani, amennyiben a karbantartó vizsgája lejárt volna. Ez tehát mindenképpen segítő szándékú javaslat, melyet az elektronikus napló emel újabb szintre az ellenőrzési metódusával.
Mi változik 2022-ben? A közeljövőben várható módosítás az elektronikus aláírás korábbi követelményeit egészíti ki, pontosítja az alábbiak szerint: – A fenti kiegészítés a gyakorlati alkalmazást nem befolyásolja a szakma részére – értelmezi a leendő változást Fekete Attila, a fiREG.hu Kft. fejlesztési vezetője. A jogalkotó tovább pontosította a korábbi követelményt, melynek leginkább jogi vonatkozásban van szerepe. A gyakorlatban már hosszú évek óta működő – és legalább ilyen szigorúan szabályozott – a számlakibocsátás módjához erősen hasonló megvalósítást látok a módosításban. Ez a fiREGező karbantartók és üzemeltetők mindennapjaira egyáltalán nincs hatással, illetve továbbra is feladatunknak tekintjük, hogy a mindenkori OTSz és TvMI követelményeit naprakészen valósítsuk meg. Ezért is jelenthető ki, hogy a már elektronikus naplót vezetőknek nincs semmi tennivalójuk ahhoz, hogy megfeleljen a nyilvántartásuk, dokumentációjuk – összegzi Fekete Attila.
Időtálló megoldás
Ezekkel a már tapasztalt, elektronikus naplót vezető felhasználóknak teendője nincs, ugyanakkor a digitalizáció irányába kacsintgatók részére megerősítések, hogy a tűzvédelmi nyilvántartások papírmentesítése teljesen hétköznapivá vált rutin.
Amennyiben szeretne több információt tudni az elektronikusan vezetett naplók lehetőségeiről, keresse fel a fiREG.hu -t!
További információk itt érhetők el:
vagy az alábbi QR kód leolvasásával: Ezt a hírt eddig 1190 látogató olvasta. |