Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Digitális tűzvédelmi együttműködés üzemeltetők és karbantartók között2022. június 23. 15:00 A minden irányból a vállalatokra, üzemeltetőkre zúduló előírások, követelmények folyamatos, magas szintű odafigyelést kívánnak a felelősöktől. Hogyan segíti a tűzvédelmi nyilvántartások digitalizációja az üzemeltetőket is úgy, hogy ez egyébként minden érintett előnyére válik? OTSZ-től OTSZ-ig Mióta az OTSZ 2020 januárjában megteremtette az elektronikusan vezetett tűzvédelmi napló (EÜN) fogalmát, folyamatosan fejlődik ez a terület. Az nem kérdés ma már, hogy amennyiben valaki célszoftvert használ, eszköze mindig naprakész, a jogszabályi változásoknak hatályba lépése napjától megfelel. Ilyen esetben a felhasználónak vagy egyáltalán nincs teendője vagy jelzést kap arra vonatkozóan, hogy mit kell tennie azért, hogy rendben legyen a nyilvántartása. Az eredményes bevezetést mutatja, hogy az idén július 13-án hatályba lépett módosított OTSZ is megerősítette ezeket az eredményeket. A fiREG tűzvédelmi platform alapítói szerint ennek a fejlődésnek csak előnyei vannak, lássuk kik az érintettek és milyen előnyt kínál számukra a megoldás!
Üzemeltetők Az üzemeltetők a nyilvántartásaik digitalizációját minimális idő- és energiaráfordítással, excel táblákból indíthatják meg. Ez néhány perces, néhány tízperces folyamat, illetve természetesen manuálisan, egyesével is rögzíthetők be eszközök a rendszerbe. Az eszközök adataihoz való hozzáférés
Azaz meghatározható, hogy pl. az 1. számú telephely tűzoltó készülékeit X Kft. tartja karban, míg az üzemeltetői ellenőrzéseket akár másik megbízott vállalat, akár belsős kolléga látja el. Mindeközben a tűzgátló ajtókat akár Y Kft. ellenőrzi, és szintén lehet másik szolgáltató vagy belső munkatárs is, aki az üzemeltetői ellenőrzéseket végzi. Amennyiben a 2. számú telephely az ország másik végében van, úgy előfordulhat, hogy nem éri meg X Kft.-nek szolgáltatnia, így oda másik cég jelölhető ki a tűzoltó készülékek karbantartására, ellenőrzésére. A jogosultságok tehát
A felelős, pl. EHS vezető pedig egy összegző felületen láthatja, hogy melyik telephelyen, kinek, milyen munkája közeledik, anélkül, hogy ezeket a munkákat ő vagy bárki más figyelné, gyűjtené és osztaná ki a beszállítóknak, munkatársaknak.
Audit, felülvizsgálat, ellenőrzés Egy audit, biztosítói felülvizsgálat, esetleg hatósági ellenőrzés hagyományos formában még rendezett körülmények között is több napos előkészületet igényel. Elektronikus formában ezek a dokumentumok, mappák néhány kattintással megoszthatók olvasási jogosultsággal. Így a jogosult azonnal naprakész, jogszabályoknak teljes mértékben megfelelő formátumú dokumentumokat tanulmányozhat, akár a saját számítógépén és akár a távolból is. Hangsúlyozzuk, ehhez a jogosultságot az üzemeltető adja, időkorláttal együtt, ugyanakkor természetesen egy-egy dokumentum külön is bemutatható. Ha pl. egy auditor csak az 1. számú telephely tűzoltó készülékeinek naplózására kíváncsi, ezt is egyszerűen bemutathatjuk. A rendszerhez biztosított QR-kódok villámgyorssá teszik az eszközök azonosítását. Továbbá a fiREG kezeli az elektronikusan vezetett üzemeltetői napló jogosultsági szintjeit is. A QR-kód leolvasásával bárki azonnal az okostelefonján láthat olyan információkat az eszközről, amik egyébként szemrevételezéssel is begyűjthetők. Így azonban gyorsabb, pontosabb, egységesebb. Ugyanakkor az eszközhöz tartozó EÜN-hoz természetesen csak akkor fér a kódot leolvasó személy, ha erre üzemeltetői vagy karbantartói jogot kapott.
A kiemelt előnyök röviden
További információk az elektronikusan vezetett üzemeltetési naplóról: Ezt a hírt eddig 1169 látogató olvasta. |