Híreink

Negyven busz égett le egy Düsseldorfi járműdepóban

2021. július 20. 09:21

Idén április 1-jén hajnalban egy súlyos és számunkra is tanulságos tűzesetében 40 busz égett le. 2500 m2 tűzszakasz, tűzjelző és HFR nélkül. A jelzés utáni 8. percben kiérkező első egységek után riasztott 125 tűzoltó már csak a szomszédos villamosremíz védelmére koncentrálhatott. A kár 50 millió euró. A város elektromos buszainak kétharmada (8 busz) és 10 vadonatúj dízeljármű is megsemmisült.


Nem sokkal hajnali 1 óra előtt több segélyhívás érkezett az irányító központba. A jelzések nagy lángról és füstről számoltak be. (Itt található a város teljes közlekedési hálózatát kiszolgáló infrastruktúra.) Nyolc perccel később az első tűzoltó egységek elérték az 50x50 méteres buszgarázst, amely már szinte teljes egészében lángolt. A 2.500 négyzetméteres épület egy tűzszakasz volt és nem volt hő-és füstelvezetés. A gépezetes tolólétra sugárral, mobil vízágyukkal és sugárcsövekkel beavatkozó egységek elsődleges célja: a tűz továbbterjedésének megakadályozása és a szomszédos villamosremíz védelme volt. A rendkívül nagy létszámmal és járműtechnikával kivonuló tűzoltóság 125 tűzoltója a kiterjedt tűz és a hő-és füstelvezetés hiánya miatt csak korlátozott célokat tudott kitűzni.

A 620 ezer lakosú város tűzoltóságából 1285 tűzoltó (ebből 995 hivatásos és 290 önkéntes) 17 laktanyából és két különleges bevetési egységgel tud beavatkozni. Ez utóbbiaknak itt is nagy szerepe volt, lévén a környezetvédelmi egység a mérő, felderítő járművekkel a szennyezettséget mérte, a dekontaminációs járművel a beavatkozók védelmét látták el.

Mivel a raktárcsarnok teljesen lángokban állt, a tűzoltás első néhány percében a szomszédos épületek védelmére helyezték a hangsúlyt. Ebben a korai szakaszban a tűzoltás vezetője további egységeket kért a helyszínre, azaz növelte a riasztási fokozatot, ami a tűzoltóság városon belüli elhelyezkedése és létszáma miatt gyorsan történt. A helyi viszonyok miatt a hatékony oltóvízellátást csak több száz méter tömlő lefektetésével tudták biztosítani. Az elején ezért a korlátozott mennyiségű víz miatt a szomszédos épületek, különösen a villamosremíz védelmére tudtak koncentrálni, majd képesek voltak támadó sugarak bevetésére. A tűz oltása során a lángokat egyszerre három oldalról támadták.

A bevetett erőknek és eszközöknek köszönhetően körülbelül 1,5 óra elteltével sikerült tüzet körülhatárolni, így a lángokat a buszgarázsra korlátozni. Az ott elhelyezett 40 busz és a csarnok megsemmisülését azonban nem tudták megakadályozni.

A gyors és kiterjedt oltási műveletnek köszönhetően a tűz a buszgarázsra korlátozódott, a szomszédos villamosremízt és egy benzinkutat sikerült megvédeni. Az utómunkálatok a kora reggeli órákig tartottak, majd a kisebb parázslásokat az egész nap folyamán figyelték és megszüntették. Az utómunkálatok során a beavatkozó tűzoltók mind védőmaszkban dolgoztak.

Az esetleges párhuzamos bevetések miatt elővigyázatosságából más vezetőket és a Kaiserswerth önkéntes tűzoltóit jelölték ki a város védelmére.

A járműcsarnok újjáépítését két-három évre becsülik.

A járművekre való gyors átterjedés és az elektromos járművek új oltási kihívásai miatt célszerű a tűzterjedés újragondolása.

 

Fotó: © Gerhard Berger / TheNewshunter.com / dpa, Düsseldorf (dpa / lnw)

Forrrás: Focus, Die Zeit, Tűzoltóság Düsseldorf

http://www.feuerwehr.de/einsatz/berichte/einsatz.php?n=56978

Vissza

Ezt a hírt eddig 1040 látogató olvasta.