Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Új elektronikus ügyintézés a Katasztrófavédelemnél2021. december 20. 07:30 2022. január 1-től kezdve a Katasztrófavédelemhez tartozó minden hatósági eljárás elektronikusan intézendő. A rendszer felváltja a jelenlegi papír alapú, ’e-papír’ és ’tárhely’ rendszerek használatát, ugyanakkor a természetes személyek számára meghagyja a papír alapú ügyintézés lehetőségét. Integrált Hatósági Ügyviteli Rendszer A rendszer bevezetése nem érinti az építésügyi eljárásokhoz kapcsolódó ETDR rendszer használatát, attól teljesen független és más ügyekre szolgál. A papíralapú és e-papír ügyintézést felváltják az elektronikus munkafolyamatok
Ezzel biztosítják az országosan egységes, szabványos eljárásokat. Az új szakrendszerek használata a hatósági eljárásokat leegyszerűsíti, lehetővé téve az egykapus hatósági ügyintézést. A fejlesztés eredményeként a kapcsolódó fizetési kötelezettségek is néhány kattintással teljesíthetővé válnak. Mindezekkel a hatósági folyamatok idő- és költséghatékonysága nő, az eljárások egyszerűsödnek. Ebből eredően ezen a felületen zajlik majd nem az ügyek a kérelmek, a hiánypótlás, a bejelentések, mellékletek beadása, ezen keresztül fizethetőek majd a szükséges díjak is és ezen a felületen érkeznek meg a hatósági döntések is.
Mikortól indul a rendszer? A rendszert 2022. január 1-étől induló hatósági eljárások során kell alkalmazni.
Felhasználói kézikönyv – segítség a kitöltéshez 2022. január 1-től a www.katasztrofavedelem.hu oldalon található majd meg, ahol a bejelentkezési képernyő bal oldalán található KAÜ azonosítást követően hozzáférhetnek az azonosításhoz kötött ügyintézési lehetőségekhez. A felület jobb oldalán láthatók a belépést nem igénylő funkciók, úgymint az ügyfélportál használatát ismertető felhasználói kézikönyv, a Hirdetmények, mely a BM OKF aktuális hirdetményeinek oldalára vezet át, továbbá az Űrlapok. Azon űrlapok érhetők itt el, amelyek kitöltéséhez nincsen szükség KAÜ azonosításra (pl.: azonosítási jelentés, üzemeltetői biztonsági terv, kockázatelemzés). A belépést követően szükséges néhány adatot megadni az ügyfél ’Profil’-ban is. A felhasználói kézikönyv alapján az ügytípusok jelölő felületen lesznek elérhetőek, de emellett lesznek legördülő menüből elérhető és szabadon kitölthető elemek is. Segítséget jelent, hogy a kötelezően kitöltendő mezőket * jelölik és amíg valamelyik ilyen elem nincs kitöltve, addig bizonyos nyomógombok inaktívként jelennek csak meg. Vagyis nem lehet beküldeni az anyagot, amíg minden kötelezően jelölt mező és melléklet nem lett kitöltve, mellékelve. A legjobb működéshez rendszer által támogatott böngészők: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome. A kitöltésre célszerű felkészülni, mert 15 eseménytelenül eltelt perc után automatikus lesz a kiléptetés.
Tanulmányozható a kézikönyv A rendszer használatával és az új lehetőségekkel kapcsolatos információkról felhasználói kézikönyvet elérhetővé teszik a BM OKF és a katasztrófavédelmi igazgatóságok honlapján.
Vízügyi eljárások A vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárások továbbra is a www.vizek.gov.hu oldalon intézhetőek.
Tűzvédelmi szakvizsgára jelentkezés A tűzvédelmi szakértői vizsgára jelentkezés továbbra sem hatósági eljárás, ahhoz az új elektronikus szakrendszert nem kell használni.
Ezt a hírt eddig 1086 látogató olvasta. |