Híreink

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások

2009. március 30.

A kiemelt beruházások gyorsabb és egyszerűbb hatósági – szakhatósági engedélyezése érdekében született 2006. évi LIII. Törvény az általánostól eltérő eljárási szabályokat állapít meg. Az Európai Unió által támogatott projektek számának növekedésével egyre több ilyen projekt kíván eltérő figyelmet.


A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény annak érdekében, hogy
  • az Európai Unió támogatásából finanszírozott projektek megvalósítása gyorsabb, egyszerűbb és egységesebb eljárási rendben történjék meg
  • a rendelkezésre álló források minél hatékonyabb felhasználásával,
  • a kiemelt jelentőségű beruházásokkal kapcsolatos eljárásokban eltérő közigazgatási (és bírósági) eljárási szabályokat állapít meg, az ügyintézés gyorsítása érdekében.
 
A rövidebb eljárási határidők mellett a hatósági (és szakhatósági) jogkörök is eltérnek az általánostól.
 
A Kormány a törvény alapján (12. § (5) bekezdés) rendeletben állapítja meg:
  • mely ügyek tekintendők nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyeknek,
  • az ezekben eljáró hatóságok, szakhatóságok körét.
 
A tűzvédelmi feladatkörök főszabályként (a legtöbb esetben)
  • a tűzvédelem területén I. fokon az illetékes megyei katasztrófavédelmi igazgatósághoz, a fővárosban a Fővárosi Tűzoltó-parancsnoksághoz,
  • II. fokon az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósághoz kerültek.
 
Néhány a kiemelt beruházások közül:
 
Budavári palota rekonstrukciója során a Szent György tér kerül újjáépítésre a Nagyrondella, Zsigmond-torony és Karakas Pasa torony felújításával a látogatók számára korszerűbb, komfortosabb műemlék-látogatás valósul meg.
 
M7 autópálya Balatonkeresztúr – Zalakomár közötti szakaszának forgalomba helyezése jelentős mértékben járult hozzá az országhatár autópályán történő megközelítéséhez.
 
M0 autóút keleti szektorának (4. sz. főút – M3 autópálya) forgalomba helyezésével az M1 és M3 autópályák összeköttetésre kerültek az útgyűrű által, illetve az M0 útgyűrű déli szektora 2x3 sávos kialakításúvá válik.
 
76-os sz. főút Pölöske és Nagykapornak települések hídjai kerültek átépítésre.
 
86. sz. főút Nádasd, Szőce és Zalabaksa települések körzetében 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése és a Körmendi Rába-híd szélső tartóinak cseréje és a híd felújítása valósult meg.
 
Fényeslitke-Komoró és Gyoma-Murony vasútvonalak kerültek korszerűsítésre.
 
Pécs, Zsolnay Kulturális Negyed a 2010-es kulturális fővároshoz kapcsolódó projekt építési munkái.
 
Kecskeméten létesülő Mercedes gyár építése,
 
Sávoly MotoGP pálya építése

Vissza

Ezt a hírt eddig 2012 látogató olvasta.