Híreink

Elektronikus ügyintézés - október 1-től kötelező

2009. szeptember 28.

A jövő héttől gyakorlatban is működnie kell a közigazgatási hatósági eljárásban az elektronikus ügyintézésnek. Mi a teendője a hatóságoknak, hogy hitelesen és a küldés tényét bizonyítani képes módon tudjanak elektronikus dokumentumok útján kommunikálni? Az állampolgárok egyszerűbb helyzetben vannak, ki kell használniuk a törvény ügyfélbarát megoldásait.


2009. október 1-jei hatállyal módosul a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket). A közigazgatósági hatósági eljárások során - a jogszabályokban meghatározott kivételekkel - biztosítani kell az ügyféllel, más hatósággal és a Hivatali Kapuhoz csatlakozott szervekkel, szervezetekkel az elektronikus kapcsolattartáshoz szükséges feltételeket.
 
A Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer (központi rendszer) részét képező Hivatali Kapu biztosítja, hogy a csatlakozott közigazgatási szervek az állampolgárokkal és a többi csatlakozott szervezettel hitelesen és a küldés tényét bizonyítani képes módon tudjanak elektronikus dokumentumok útján kommunikálni.
 
Ahhoz, hogy a szervezetek képesek legyenek az ügyfelektől érkező elektronikus űrlapokat fogadni és megválaszolni, illetve hirdetményt tudjanak megjelentetni a http://hirdetmenyek.magyarorszag.hu oldalon, a feladatot ellátó ügyintézőknek rendelkezni kell ügyfélkapuval, valamint az intézményeknek hivatali kaput kell létesíteniük a központi rendszerhez.
 
A csatlakozás és a Hivatali Kapu folyamatos használata érdekében célszerű informatikai háttérismerettel rendelkező intézményi kapcsolattartó kijelölésére, illetve a szervezet ügyfélkapuját használó ügyintézők kijelölésére.
 
A Hivatali Kapu használatának feltétele a központi rendszerhez történő csatlakozás. A csatlakozás során a Hivatali Kapu intézményi kapcsolattartónak és a Hivatali Kapu ügyintézőnek rendelkeznie kell saját személyes ügyfélkapuval. Ennek érdekében a kijelölt intézményi kapcsolattartónak és az ügyintézőnek az Okmányirodában el kell végezni az ügyfélkapu regisztrációt.
 
Az elektronikus közszolgáltatásokról szóló 2009. évi LX. törvény 10 § (4) bekezdés alapján a szervezet kötelezheti alkalmazottait ügyfélkapu regisztrációra.

Vissza

Ezt a hírt eddig 1653 látogató olvasta.