Híreink

Az ügyintézőknek ingyenes a 2. ügyfélkapu

2009. október 12.

Amint jeleztük az elektronikus ügyintézésben felgyorsultak az események. Október 1-től minden közigazgatási szervnek képessé kell válnia az elektronikusan érkező levelek fogadására. Ennek módja az ügyfélkapun történő regisztráció. Ez viszont csak ügyintézőként lehetséges. Mi a teendő, ha el akarjuk választani a magán és a hivatali ügyeket?


Több kérdés hangzott el ezzel kapcsolatban.
 
  • Az elektronikus közszolgáltatásokról szóló törvény 6. § (1) és (4) bekezdése alapján a közigazgatási hatósági feladatot ellátó szervezeteknek kötelező hivatali kaput létesíteni.
  • Ahhoz pedig, hogy ezek a hivatali kapuk ténylegesen képesek legyenek a kapcsolattartásra, az elektronikus közszolgáltatásokról szóló törvény 10. § (4) bekezdése alapján a szervezet kötelezheti alkalmazottait ügyfélkapu regisztrációra: „A központi rendszerhez csatlakozásra kötelezett, illetve csatlakozott szervezetek szervezeti és működési szabályzatukban kötelezhetik a hiteles elektronikus dokumentumforgalomban részt vevő dolgozóikat ügyfélkapu létesítésére.”
  • Tehát a dolgozónak saját nevében kell regisztrálni.
 
Általános vélemény, hogy a hivatali kapun keresztüli kapcsolatot a személyes ügyekkel nem célszerű keverni. Ezért a törvény 22. § (2) bekezdése lehetővé teszi, hogy az ügyfélkapu létesítésére kötelezettek számára a második ügyfélkapu létesítése is díjmentes legyen.
  • Így az érintett ügyintézők – a törvény hatályba lépését követően – regisztrálhatnak egy olyan ügyfélkapus azonosítóval is, amelyet kizárólag hivatali ügyek intézése céljából használnak.

Vissza

Ezt a hírt eddig 1968 látogató olvasta.