Az Iturri, a Bremach és az Allison bemutatja az innovatív LYNX tűzoltójármű koncepcióját2011. december 12. A legújabb LYNX tűzoltóautót a madridi Torrejón de Ardoz városrészben működő INTA-nál (Nemzeti Légiközlekedési Technológiai Intézet) mutatták be. Az eseményen a résztvevőknek vezetni is lehetőségük volt a járművet, melynek Iturri karosszériáját, a Bremach által gyártott T-Rex alvázra szerelték, meghajtását pedig Allison automata sebességváltó biztosítja.
MADRID, SPANYOLORSZÁG – Az iparág szakemberei vettek részt azon a rendezvényen, ahol az Iturri Csoport és a Bremach az Allison Transmission támogatásával mutatta be új terepes tűzoltó és mentő járművét. Az eseményre az INTA felújított telephelyén Torrejón de Ardoz-ban (Madrid) került sor. A helyszínen speciális bemutató járművek találhatók, ami ideális próbavezetések megrendezéséhez. Az üdvözlést követően a Bremach, az Iturri Csoport és az Allison Transmission közös bemutatója következett, majd a vendégek meglátogatták a terep-kialakítású tesztpályát, ahol a LYNX már előkészítve várta a háromórás tesztvezetés résztvevőit. A szakemberek nagyon jó benyomást szereztek az automata váltó reagálási finomságáról, a jármű erejéről, gyorsaságáról és manőverezhetőségéről. Az autó felépítménye EcoPolyFire© technológiával készült, ami egy innovatív, teljes egészében újrahasznosítható, környezetbarát műanyag, melyet az Iturri fejlesztett ki. Ez a könnyű, tartós és ellenálló anyag egy új koncepció a mono-blokkos felépítmények esetében. Lehetővé teszi, hogy összetettebb járművek készüljenek, továbbfejlesztett működéssel, bármilyen terepviszonyok közé. Ugyanakkor a LYNX felépítmények a tűzoltáshoz nagyobb víztartály kapacitást biztosítanak.
T-Rex: egy alváz sokféle alkalmazáshoz
A LYNX-be egy 176bhp (fék-lóerő), 400Nm teljesítményű, 3.0 literes iker-turbó Fiat Powertrain motort építettek, mely megfelel az Euro V. kibocsátási normának. Ideális a terepes működtetéshez, bruttó össztömege 6.5 tonna és egy az olasz Bremach által kifejlesztett T-Rex alvázra szerelték. A T-Rex rugalmas szerkezeti felépítése ideálisan alkalmazkodik a vészhelyzeti szektor legnagyobb igénybevételt kívánó és extrém szükségleteihez. Ezzel a tulajdonságával kiválóan alkalmazható sürgősségi szállításra, tűzoltásra, civil védelmi és katonai szolgálatra. Ugyanakkor kiválóan megfelel a szemétgyűjtő, közszolgáltató és építőipari alkalmazásokhoz is. A szűk, mindössze 170 cm-es alváz a T-Rexet hihetetlenül jó mentő- és segítő-járművé teszi a természeti katasztrófák – mint pl. földrengések vagy áradások – helyszínén. Gyors és erős, amikor romokon és nehezen járható helyeken kell átkelnie, és még síneken is tud haladni. A Bremach T-Rexe -25 és +60 Celsius-fok közötti hőmérséklet tartományban képes működni, miközben maximum biztonságot, teljesítményt és megbízhatóságot nyújt.
A jármű jobb és gyorsabb Allisonnal
A LYNX-et az Allison 1000 szériájú, 5-sebességes automata váltójával szerelték fel, melyet a 2-fokozatú felezőhöz csatlakoztattak, ezáltal összesen 10 váltást lehetővé téve. Az Allison hidrodinamikus nyomatékváltó technológiája induláskor a nyomaték többszörözését biztosítja, a jármű mégis kiválóan indítható és bármilyen terepen precízen manőverezhető. Mivel a sebességváltások teljes nyomaték mellett történnek, az Allison automata sebességváltóval felszerelt járművek gyorsulása jobb, mint a manuális, vagy automatizált kézi (AMT) váltóval felszerelteké. Az Allison termékei bizonyítottan páratlan megbízhatósággal, tartóssággal és teljesítménnyel bírnak a legmostohább körülmények között is. A világ sok sürgősségi szolgáltatójánál is ezért választják ezeket a termékeket. Városi alkalmazások esetén az Allison legnagyobb előnye a gyorsabb reakció-idő és a jobb vezérlés. A sofőröknek csak a vezetésre kell koncentrálniuk, mindkét kezük a kormányon lehet, s eközben a fejlett elektronikus vezérlés minden egyes forgalmi helyzethez automatikusan kiválasztja az optimális sebességfokozatot.
LYNX, egy innovatív jármű
A LYNX jármű a bármely terepen történő bevethetőség, a tűzoltási képesség és az eszközök részére rendelkezésre álló maximális tér tökéletes kombinációja. A könnyű teherautók új és különleges sorozatát úgy tervezték, hogy vészhelyzet esetén bármilyen időjárási körülmények között bevethető legyen, s innovatív alternatívát nyújtson a lakott területeken használt járművek esetében, ha azokat nehéz terepviszonyok között kell alkalmazni. Egyéb tűzoltó járművekkel összehasonlítva a LYNX előnyei egyértelművé váltak a próba-pályás bemutatás alkalmával. A más anyagból készült felépítménnyel gyártott járművekkel összehasonlítva az EcoPolyFire© felépítmény előnyei közé tartozik a 15%-al megnövelt víztartály-kapacitás, melyet úgy értek el, hogy a meglévő berendezés nem változott. További előnye a jármű megnövelt teljesítménye. Annak veszélye, hogy komplikált helyzetekben, vagy egyenetlen terepen haladva túlfordul a jármű, lecsökkent azáltal, hogy mélyebbre került a súlypont és az Európai szabványban (EN1846) előírtnál nagyobb minimum átfordulási szöget határoztak meg. Ezen túlmenően a LYNX költséghatékonyabb, mint bármely más opció, mivel az új anyag növeli a felépítmény élettartamát, jobban ellenáll a rozsdásodásnak és a mechanikai behatásoknak, mint bármely más, a piacon elérhető jármű. Modell | LYNX jármű | Felépítmény | Iturri | Alváz | Bremach T-Rex | Sebességváltó | Allison 1000 Series | Bruttó össztömeg: | 6.5 tonna | Víztartály-kapacitás | 1,800 to 2,000 liter | Megközelítési (emelkedés) szög: | 48º | Átfordulási szög: | 32º | Berendezés: | 600Kg | Felépítmény anyaga | ECOPOLYFIRE© | | Az új LYNX tűzoltóautót 2011. november 16-án az INTA (Nemzeti Légiközlekedési Technológiai Intézet) telephelyén Torrejón de Ardoz-ban (Madrid) mutatták be a sajtónak és a szakembereknek. A LYNX-et az Allison 1000 szériájú, 5-sebességes automata váltójával szerelték fel, melyet a 2-fokozatú felezőhöz csatlakoztattak, ezáltal összesen 10 váltást lehetővé téve. Az Iturri, az Allison Transmission és a Bremach cégek képviselői is megjelentek az eseményen. A LYNX járművek a bármely terepen történő bevethetőség, a tűzoltási képesség és az eszközök részére rendelkezésre álló maximális tér tökéletes kombinációja. A T-Rex rugalmas szerkezeti felépítése ideálisan alkalmazkodik a vészhelyzeti szektor legnagyobb igénybevételt kívánó és extrém szükségleteihez. Ezzel a tulajdonságával kiválóan alkalmazható sürgősségi szállításra, tűzoltásra, civil védelmi és katonai szolgálatra. Ugyanakkor kiválóan megfelel a szemétgyűjtő, közszolgáltató és építőipari alkalmazásokhoz is. A szűk, 170 cm-es alváz a T-Rexet hihetetlenül jó mentő- és segítő-járművé teszi a természeti katasztrófák – mint pl. földrengések vagy áradások – helyszínén. Gyors és erős, amikor romokon és nehezen járható helyeken kell átkelnie, és még síneken is tud haladni. | Ki kicsoda? Az Iturri Az 1947-ben alapított Iturri egy spanyol családi tulajdonban lévő, erős nemzetközi jelenléttel bíró ipari csoport. A csoportnak 5 termelő központja van, és 35 országban létezik kereskedelmi irodája. Az Iturri 975 szakembert foglalkoztat 17 országban. A vállalatnak jelenleg 5000 vásárlója és 2 millió felhasználója van. A kereskedelmi struktúrája öt üzleti területet ölel fel: Ipar; Sürgősség; Védelem és Biztonság; Egészség; illetve Új Piacok. Az Iturri csoporttal kapcsolatban további információ érhető el az www.iturri.com weblapon. A Bremach A 4x4-es autóipari szektor hosszú történettel rendelkező olasz vállalatát, a Bremacht az ’50-es években, észak-olaszországban alapították. A neve eredetileg Aeronautica Macchi vállalat volt, katonai alkalmazásokkal foglalkozott és kifejlesztett egy speciális három-kerekű járművet a rövidtávú szállításokhoz, így maximalizálva a működés hatékonyságát és a megbízhatóságot. Később a vállalat 4-kerekű építőipari és mezőgazdasági járművek tervezésébe fogott. 2005-ben a Bremach összeolvadt a Pro.De céggel, amely autóipari tervezésre szakosodott, s amely a Valsella Meccanotecnica és Darmak cégek felügyeletét is gyakorolja, valamint a Fiat csoporttal is együttműködik, mint annak motor, sebességváltó és alváz-tervező osztálya. További információ: www.bremach.it Az Allison Transmission Az Allison Transmission a közepes- és nagy teherbírású, haszongépjárművekben és amerikai katonai járművekben, valamint hibrid-meghajtású buszokban alkalmazott automata sebességváltók legnagyobb gyártója. Az Allison váltókat széles körben használják, többek között közúti tehergépjárművekben (pl. az árufuvarozásban, hulladékgyűjtő járművekben, építőipari gépekben, valamint a katasztrófa-védelemben), buszokban (pl. iskolai-, városi- és távolsági buszok), lakókocsikhoz, terepjárókhoz és egyéb berendezésekhez (elsősorban az energia-szektorban és bányászati gépekhez), valamint katonai járművekben (gumikerekes és lánctalpas alkalmazásokhoz). Az 1915-ben alapított Allison központja Indianapolisban (Indiana állam, USA) működik. A vállalatnak hozzávetőleg 2750 dolgozója van világszerte. Regionális központok találhatók Kínában, Hollandiában. Vissza
Ezt a hírt eddig 1754 látogató olvasta. Kapcsolódó képek:
|