Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Indulnak az elektronikusan vezetett naplózás képzései2024. január 25. 08:12 Négy éve már, hogy OTSz-TvMI szerint lehetősége van üzemeltetőknek elektronikusan vezetett naplót használni, mely megoldás számos további előnyt nyújt és teljesen egyenértékű a papír alapú naplók használatával. A megfelelő és optimális használatról képzések indultak 2024-től. Lássuk, kinek és miért lesz hasznos ezek elvégzése! Népszerű az elektronikus naplózás Az elektronikus naplók egyre szélesebb körben terjednek. A digitalizáció továbbra sem áll meg, sőt! A tűzvédelmi eszközök naplózására egyre nagyobb vállalatok szavaznak bizalmat és térnek át a papírmentes megoldásra. Számban és méretben is jelentős a változás, ugyanis a fiREG.hu Kft. beszámolója alapján az általuk üzemeltetett platformon közel
Kitől és honnan indult a kezdeményezés? – Tavaly az autóipar után egyre több ingatlanüzemeltető, fiókhálózat-üzemeltető vállalat látta meg a fantáziát az elektronikusan vezetett nyilvántartások használatában – mondta el Fekete Attila, a fiREG társalapítója. – Azok a vállalatok, ahol több száz, akár több ezer eszköz követését kell biztosítani, sok esetben akár földrajzilag is több különböző helyszínen, ezt egész egyszerűen képtelenek költséghatékony módon megtenni. Erre hagyományosan két megoldás létezik:
Mondanunk sem kell, hogy mindkét megoldás jelentős időráfordítással és költséggel jár. A fejlesztők beszámolója szerint kézzelfogható előrelépés van abban, hogy az üzemeltetők szeretnék jól és szakszerűen ellátni a feladataikat, azonban nagy darabszámú, összetett tűzvédelmi eszközportfólió esetén ez szinte lehetetlen feladat. Az elektronikusan vezetett napló segíti a felelős személyeket (EHS vezető, tűzvédelmi vezető) abban, hogy szorosabb kontrollt tartsanak a folyamatok felett. Ez pedig – a vezetői visszajelzések alapján – összességében magasabb szintű tűzvédelmi felkészültséget eredményez.
Miért indulnak elektronikus naplóvezetésről képzések? A már említett üzemeltetői és tűzvédelmi karbantartói igény kielégítése érdekében a fiREG.hu Kft. 2024-ben felnőttképzés keretében ismerteti meg, illetve mélyíti el a felhasználók tudását. Több, mint 120 karbantartó vállalkozás a mindennapokban elektronikusan vezetett naplót szolgáltat ügyfeleinek. További legalább ilyen számú szakcég az üzemeltető által biztosított felületet használva szintén fiREG-et használ naplóvezetésre. A képzés akkreditációja ezért számukra és a később belépők számára egyben jogi és minőségi előrelépést nyújt. – Karbantartói kérés volt, hogy legyen egy átfogó ismertető, ahol a kollégák az elejétől a végéig megismerhetik a teljes folyamatot gyakorlati formában – mondta Horváth Gábor, a fiREG társalapítója. – Bár a digitális rögzítés a karbantartók számára mára éppolyan egyszerűvé vált, mint korábban a füzetbe írás, ők kérték az új kollégák gyakoroltatása és az új funkciók megismerése érdekében a képzések beindítását. – Ugyanakkor üzemeltetői oldalról is megérkezett az igény az ismeretek megszerzésére – tette hozzá Fekete Attila, ismertetve több mint négyszáz üzemeltető álláspontját. – Itt a vezetői szándék adott: legyen rendben a tűzvédelmi eszközök ellenőrzése, felülvizsgálata, legyen rendben ezek dokumentálása, mindezt kevesebb erőforrásból, de kontrolláltan. Fontosnak tartják ugyanakkor, hogy a platformot használó kollégák megismerkedjenek a jogi háttérrel, a célokkal, helyesen és minél praktikusabban töltsék és adott esetben mutassák be az elektronikusan vezetett naplókat.
Milyen képzések indultak, kiknek ajánlott? Jelenleg kétféle, egynapos képzés érhető el. Mindegyik képzés szerves része a vonatkozó jogszabályok ismertetése – különös tekintettel az elektronikusan vezetett naplózásra vonatkozók természetesen – és ezek gyakorlatias értelmezése. A Tűzvédelmi eszközök karbantartását elektronikusan végzők képzése végigviszi a tűzvédelmi cégek vezetőit, karbantartóit, adminisztrátorait azokon a lépéseken, melyek segítségével a papíron, táblázatkezelőben vezetett naplók gyorsan, hatékonyan, átlátható módon cserélhetők a legmodernebb, papírmentes megoldásra. A Tűzvédelmi eszközök üzemeltetését elektronikusan végzők képzésén üzemeltetői oldalról tűzvédelmi vezetők, EHS vezetők, ellenőrzéssel megbízott személyek ismerkedhetnek meg az elektronikus naplózás hátterével, előnyeivel, használatával. A résztvevők mindkét napon „workshop jelleggel” használatba vehetik a rendszert, saját maguk vihetik fel, importálhatják be első eszközöket, hajthatnak végre feladatokat és készíthetik el az elektronikusan vezetett üzemeltetési naplót. Mindezek után a naplók bemutatásának menetét is begyakorolhatják a képzésen résztvevők, amely szintén hasznos lesz a későbbi „éles” felhasználás során. – Természetesen azok sem fognak unatkozni, akik már rutinosabbak az elektronikus naplóvezetés terén – zárta a beszámolót Horváth Gábor. – Az átfogó kép, a munkacsoportos gyakorlati felhasználás garantáltan tartogat újdonságokat. A képzések bejelentett felnőttképzésként valósulnak meg, vizsgával, felnőttképzési oklevél átadásával zárulnak.
További információk a képzésekről a www.fiREG.hu/kepzeseink címen érhetők el. Ezt a hírt eddig 853 látogató olvasta. |