Híreink

Miért népszerűek az elektronikus tűzvédelmi naplók üzemeltetésben?

2024. augusztus 26. 13:00

Az elektronikus tűzvédelmi naplók bevezetése korszerűsíti a tűzvédelmi eszközök nyilvántartását, és számos lehetőséget kínál a felelősök, üzemeltetők számára. A 2020 januárjában életbe lépett jogszabályváltozások lehetővé tették, hogy a papíralapú tűzvédelmi naplók helyett korszerű, digitális megoldásokat alkalmazzunk. Ez nem csupán egy technológiai frissítés, hanem egy átfogó rendszer, amely optimalizálja a tűzvédelmi és akár munkavédelmi eszközök kezelését is. Lássuk, mit jelent ez a fiREG platform esetében!


A digitális átállás előnyei: Hatékonyság és átláthatóság

Az elektronikus naplók jelentős előnyökkel járnak, különösen nagyvállalatok esetében, ahol több száz, akár több ezer eszköz nyilvántartása okoz kihívást.

Ismert nagyvállalatok, autóipari, energetikai, gyógyszeripari, logisztikai és élelmiszeripari óriások folyamatosan térnek át az elektronikus naplókra, és pozitív eredményeket érnek el a napi működésükben, melyet egyre többször külső auditok is megerősítenek. A digitalizáció tehát nem csupán trend, hanem hatékony eszköz a mindennapi feladatok optimalizálására, a biztonsági szint emelésére, az átállás pedig pofonegyszerű a korábbi excel táblázatok alapján.

 

A feladatokat, jogosultságokat egyszer kell kiosztani

A jogosultságok az alábbiak szerint oszthatók ki:

  • Telephelyenként / tűzszakaszonként,
  • Eszköztípusonként,
  • Megbízott vállalkozóhoz/üzemeltetéssel megbízott személyhez,
  • Karbantartói vagy üzemeltetői jog adható ki.

A fentiek szerint tehát üzemeltetőként megadhatom, hogy “A” telephelyen a tűzoltó készülékeket “X” alvállalkozóval, karbantartói jogosultsággal osztom meg. Így az “X” tűzvédelmi karbantartó cég szakemberei csak az “A” telephely, karbantartói feladatát tudják ellátni. (Természetesen kizárólag érvényes szakvizsga meglétével, melyet az e-napló ellenőriz.)

Ugyanezen “A” telephelyen megbízható a tűzoltó készülékek üzemeltetői ellenőrzésével B. István munkavállaló, aki szintén csak a neki kiosztott eszközöket és azokon ellátandó feladatokat látja.

A rendszer automatikusan és folyamatosan értesít minden felelőst, így az ütemezések és várhatóan az ellenőrzések sem maradnak el.

Az egyszerű, okostelefonos felülvizsgálatokat követően pedig a jogosult személy gombnyomásra előállíthatja az elekronikus naplót a zárt rendszerből, mely természetesen minden tekintetben megfelel a vonatkozó jogszabályoknak.

 

Az elektronikus napló mint sztenderd?

A fREG elektronikus naplói már közel 50.000 hazai telephelyen találhatók meg. Az már említett nagyvállalatok szakemberei akár autodidakta módon, akár a fiREG oklevelet adó hivatalos felnőttképzését elvégezve szerzik meg elektronikus naplózási ismereteiket. „A tudás az egyetlen dolog, amit nem vehetnek el tőled”, tartja a mondás.

– Egyre gyakrabban fordul elő, hogy munkahelyváltás esetén az EHS szakember „belecsöppen” a fiREG használatába, mint ahogy az is, hogy a korábban fiREG-et használó mérnök új munkahelyén is használatba veszi az elektronikus naplózást, mely korábban bevált már számára – mondta el Fekete Attila, a fiREG egyik társalapítója. – Ezért is javasoljuk a területért felelős vezetők számára a képzéseinket, mert erre a tudásra szükségük lehet és  a visszajelzések alapján egy darabig még biztosan előnyként is felmutatható nagyvállalatoknál.

 

Képzések, tanulási lehetőségek

Akkreditált, egynapos felnőttképzés keretében ismerkedhetnek meg karbantartók, üzemeltetők a vonatkozó jogszabályokkal, praktikus használattal. A képzéseket a legautentikusabb személyek, a fiREG platform alapítói tartják.

Erről bővebb információk itt érhetők el: www.fiREG.hu/kepzeseink

 

Kerényi Ádám (MÁV-Start) a képzésről, a fiREG-ről mondta:

 

Muzsnay Lajos (Robert Bosch) a képzésről, a fiREG-ről mondta:

 

Az eszközök széleskörű lefedettsége

Az elektronikus naplók már nemcsak tűzvédelmi eszközökre terjednek ki, hanem egyre több munkavédelmi eszköz – például létrák, defibrillátorok, létrák és tartószerkezetek – nyilvántartására is alkalmasak. Rövisen pedig a mentőládák is vezethetők lesznek elektronikus támogatással, melynek fejlesztése – a tűzvédelmi modulokhoz hasonlóan – a felhasználók kérésére valósul meg.

 

Elektronikusan naplózható tűzvédelmi eszközök és ezek minden altípusai: tűzoltó készülékek, tűzi vízforrások, tűzgátló berendezések, biztonsági világítások, hő- és füstelvezető rendszerek, vészkijáratok, beépített tűzjelző rendszerek, beépített oltórendszerek. Ezt bővítik még ki folyamatosan munkavédelmi és egyéb nyilvántartást követelő modulok a fiREG-ben.

 

Összegzés

Az elektronikus tűzvédelmi naplók nemcsak a tűzvédelem korszerűsítésében játszanak központi szerepet, már látszik, hogy az eszközgazdálkodás egészére is pozitív hatással vannak. Az EHS vezetők számára a fiREG rendszere kiemelkedő megoldást kínál, amely megbízható, átlátható, hatékony és egyre több lehetőséget kínál, érdemes megismerkedni vele, akár elvégezni az egynapos felnőttképzést.

További részletek: www.fiREG.hu/kepzeseink

 

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 141 látogató olvasta.