Híreink

fiREG: Itt az elektronikus üzemeltetési napló

2019. augusztus 07. 13:13

Az Ipar4.0 megállás nélkül robog előre. A nagyvállalatok esetében már nem is kérdéses az irány. Egyre több szenzort, önmagát vezérlő berendezést telepítenek. Mint tudjuk, a nagyvállalatok eszközei előbb-utóbb a kisebb vállalkozások mindennapjaiban is fellelhetők lesznek. A digitalizáció, a felhő, a BIM kulcsszavak. Az okostelefon mint munkaeszköz futótűzként terjed a haladó vállalkozások körében. Az OTSZ már lépett: megjelent a papírmentesítés lehetőségét kínáló BM rendelet.


Sebesség – digitális nyilvántartás 

Számos platformon jelenik meg a kérdés: vajon bírja-e a tempót az ipar a piaci lehetőségekkel, amelyek egyre gyorsabban követelményként manifesztálódnak? 

A fiREG tűzvédelmi szoftver is olyan igényeket előzött meg 2 évvel ezelőtti indulásakor, mely mára teljesen elfogadott, csaknem megkövetelt szolgáltatást képes nyújtani. Az elektronikus üzemeltetési napló kifejezés megjelent a vonatkozó BM rendeletben. Ezért is figyelemre méltó, hogy már négy modulban (tűzoltó készülék, tűzivízforrás, tűzgátló eszközök, valamint legújabbként a hő- és füstelvezető rendszerek), több mint tízféle tűzvédelmi eszköz karbantartását lehet papírmentesen dokumentálni, gombnyomásra, okoseszközökkel. 

Közben egyre több rendezvényen, konferencián, internetes fórumon merül fel az elektronikus üzemeltetési napló fogalma, szükségessége. A fejlesztés gőzerővel folyik. Merre tovább? A tűzvédelmi szoftver fejlesztői beszéltek erről. 

Egyre többen ismerhetik a fiREGet, melynek segítségével a karbantartási feladatok a megszokott papíralapú munkavégzéssel szemben akár okostelefonról könnyen, gyorsan, hatékonyan, papírmentesen dokumentálhatók a helyszínen is. 

 

Min dolgoznak most? 

Horváth Gábor, a fiREG.hu Kft. alapítója, szakmai vezető: 

Továbbra is elsődleges célkitűzésünk, hogy amennyire csak lehet, tegyük korszerűbbé, hatékonyabbá, átláthatóbbá, egyszerűen kifejezve magam papírmentessé a tűzvédelmi üzemeltetői ellenőrzéseket, karbantartásokat. A napokban vált elérhetővé a hő- és füstelvezető rendszerek modulja, amelynek fejlesztését elismert cégek segítették. Ennek tökéletesítése zajlik. Rengeteg papírtól mentesül ez a szegmens is.

Több, mint 130 ezer eszközt tartunk nyilván, ezt 30 partnerünk vitte fel. Néhányan már túl vannak az első „évfordulón”, azaz élvezik a korábban kihelyezett QR-kódok adta előnyöket. Folyamatosan vezetik be a tűzvédelmi vállalkozások és a nagyvállalatok is a megoldásunkat. 2019 év elején az ismert GYSEV Zrt. vette használatba és karbantartói örömmel használják azóta is. 

Fekete Attila társalapító, fejlesztési vezető: 

Az elmúlt időszakban nagyon sok visszajelzést kaptunk a felhasználóktól. Ezeket figyelembe véve olyan fejlesztéseken is dolgozhattunk, amiket kényelmi funkcióknak is nevezhetünk. De mivel sokan dolgoznak internettől elzárt gyárakban, telephelyeken, megújítottuk és sokkal jobbá, gyorsabbá tettük a fiREG-et internet nélküli, azaz offline módban. 

 

Felhő alapú dokumentumtárat is indítottak, mik a visszajelzések? 

HG: Igen! Egyre több felhasználónk fedezi fel a dokumentumtárat. A zárt rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy a szakemberek által generált üzemeltetési naplók automatikusan ide kerülnek és gombnyomással megoszthatják olvasásra a dokumentumokat, az elektronikusan elkészült naplókat, melyek közül mindig a legújabb érhető el. A másik fontos előny, hogy bármilyen egyéb dokumentum is feltölthető a felhőbe. Ezzel a megoldással sokkal magasabb szinten szolgálhatók ki a partnerek. Büszkék vagyunk rá, hogy egyre több az olyan fiREG-felhasználó, aki az ajánlatában már érvanyagként jelöli meg, hogy speciális, felhő alapú tűzvédelmi dokumentumtárat ad, ahol minden naprakész. A legjobb az egészben az, hogy mindehhez a szolgáltatónak semmilyen plusz munkát nem kell hozzátennie, a szoftver megold helyette mindent. Csak a szükséges karbantartásokat kell megtenni, úgy, mint eddig, azonban nem papíron, hanem okostelefon segítségével. A többi a fiREG feladata. 

 

Az elektronikus üzemeltetési naplóval kapcsolatban hogy látják a jövőt, a lehetőségeket?

FA: Sokat dolgozunk azon, hogy minden könnyen követhető, érthető legyen minden szereplő számára. Nagyon fontos, hogy nem a szakmát, a folyamatokat, a nyilvántartásokat szeretnénk megváltoztatni, hanem a szereplők bevonásával korszerű, digitális megoldást adunk mindenki örömére. Jó úton járunk, hiszen egyre többen érdeklődnek, egyre többen jelzik vissza, hogy „Igen! Erre van szükségünk, de még kell néhány hónap…” A BIM-rendszerről is egyre többet hallhatunk rendezvényeken és úgy látjuk, a fiREG-et is alkalmassá kell tennünk arra, hogy a modern Facility Management-elvárásoknak megfeleljen. Dolgozunk azon, hogy a fiREG és a BIM jóban legyenek egymással. A karbantartások adatai a megfelelő helyen, megfelelő időben, hibamentesen, emberi beavatkozás nélkül jelenjenek meg. Ez a jövő! 

Nem vagyunk türelmetlenek, tudjuk, hogy ezek az átállások időigényesek és mindenkinek segítünk is benne. Sok személyes találkozóval, támogatással a haladó tűzvédelmi szolgáltatók mindennapjainak meghatározó eszköze a fiREG és ezen az úton megyünk tovább. 

Ha szeretné megismerni az elektronikus tűzvédelmi nyilvántartásban rejlő lehetőségeket, keresse fel a www.fireg.hu honlapot! 

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1543 látogató olvasta.