Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Hidrogén beépített üzemanyagcellás autók2025. október 09. 07:00
Egy kis történelem A tüzelőanyagcella története több, mint 160 évre nyúlik vissza. Christian Friedrich Schönbein volt az úttörő, aki rájött arra, hogy ha hidrogén oxigénnel reagál, elektrokémiai reakció jön létre, elektromos áram is keletkezik. Francis Bacon kifejlesztette az első gyakorlatban is alkalmazható tüzelőanyag cellát, amellyel 5 kW-os teljesítményt ért el. A 60-as években a NASA az űrhajók fedélzeti áramellátására tüzelőanyag cellákat-alkalmazott. A 90-es években gépkocsik és buszok hajtására is alkalmas tüzelőanyag cellát fejlesztettek ki.
Mai fejlesztések Napjainkban egyre több autógyártó vizsgálja és fejleszti az üzemanyag cellás autókat. Új technológiákat kutatnak mivel az üzemanyag cellás autó környezetbarát, és hozzájárul az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez. Miután a hidrogénautót villanymotor hajtja, ezért elektromos autónak számít. A döntő különbség a többi elektromos járműhöz képest az, hogy a hidrogénüzemű járművek maguk termelik az áramot. Ez dinamikus, csendes gyorsulást jelent, mivel az elektromos motorok alacsony fordulatszámon is teljes nyomatékot biztosítanak. A fő előny a rövid tankolási idő, a hidrogéntartály három-négy perc alatt feltöltődik. Hatótávolsága nagy és független a külső hőmérséklettől. A hidrogén a megújuló energiák tárolásának és szállításának egyik leghatékonyabb módja, és így fontos szerepet játszik a jövőbeni energiaellátásban. A hidrogén technológia alkalmazása sok alkalmazásnál nagyon hasonló például haszongépjárművekben, vonatokon, repülőgépeken vagy más helyhez kötött megoldásokban. A felépítés és a nyomásviszonyok fontos információ a tűzoltóknak.
Járműtípusok
Bónusz János
Ezt a hírt eddig 43 látogató olvasta. |