Híreink

Már száz tűzvédelmi karbantartó vállalkozás szolgáltat elektronikus naplót

2023. április 28. 07:00

Januárban múlt három éve, hogy lehetősége van az üzemeltetőknek ún. elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési naplókat vezetni. Mára 100 cég 1500 munkatársa használ napi szinten az erre alkalmas megoldást. Miért jó ez az üzemeltetőknek?


A digitalizáció térhódítása megállíthatatlan, kevés olyan terület létezik, ahova még nem gyűrűzött be valamilyen formában. Vannak ugyan rossz tapasztalatok is egy-egy rosszul sikerült bevezetés kapcsán, de a legtöbb esetben a digitalizáció örökre bevési magát a mindennapokba és hangzik el a „Hogy csináltuk eddig enélkül?!” a felhasználók körében.

– Az elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési napló (EÜN) ma már teljesen megszokottá vált az üzemeltetők körében. Ettől függetlenül nagyon fontosnak tartjuk, hogy mindenkihez eljusson az elektronikus naplózás lehetősége – mondta el Fekete Attila, a fiREG tűzvédelmi nyilvántartó platform fejlesztési vezetője.

A TSZVSZ – Magyar Tűzvédelmi Szövetség országos rendezvénysorozat keretében a megyei kereskedelmi és iparkamarákkal közös szervezésben gyakorlatias előadásokkal támogatja az üzemeltetőket és ismerteti a szövetség előnyeit az adott térség tűzvédelmi vállalkozásai számára. Az előadások között megismerhetik a résztvevők a digitális nyilvántartások előnyeit is. A rendezvénysorozat együttműködő partnerei a Létesítménygazdálkodási és épületüzemeltetési szolgáltatók országos szövetsége (LEO), a Védelem Online és  Tűzvédelmi Mérnökök Közhasznú Egyesülete (TMKE) is.

Az országjárás eddig Győr, Budapest, Debrecen, Kecskemét városokban valósult meg, rövidesen pedig újabb helyszíneken lehet díjmentesen hasznos információkhoz jutni.

A TvMI 4.5.5. pontosan definiálja az EÜN követelményeit. Az erre alkalmas fiREG szoftverben a tűzvédelmi karbantartók vállalkozások száma elérte a 100-at, míg a felhasználók száma meghaladta az 1500-at az elmúlt időszakban.

 

Miért jó az üzemeltetőknek, ha a tűzvédelmi karbantartótól elektronikus naplót kap?

A digitális rendszerben dolgozó karbantartók sokkal hatékonyabbak. Rengeteg manuális munkát spórolnak meg azzal, hogy szoftverrel támogatott előkészítés támogatja a felkészülésüket. Ugyanez elmondható a megbízás zárásaként átadott napló kapcsán is. Ezt egy gombnyomással, akár a helyszínen átadják a szakemberek.
További előny, hogy a naplókban a lehető legkevesebb hiba, pontatlanság fordul elő, mert nem szükséges olyan adatokat rögzíteni, amiket már adatbázis tárol (gyári szám, belső azonosító, egyéb információk). A korábbiakban ezeket kézírás alapján később, az irodai munka során rögzítették a vállalkozások, melyben – saját bevallásuk szerint is – nagyon sok hiba csúszott be a pontatlanságok miatt.

Az elektronikus naplókhoz a karbantartó akár hozzáférést is biztosíthat az üzemeltető számára. Ebben az esetben az üzemeltető külsős megbízott vagy saját foglalkoztatású munkatársai is digitálisan naplózhatnak üzemeltetői ellenőrzéseket.

Természetesen – ahogy egy modern rendszertől elvárható – akár az üzemeltető, vállalat is használatba vehet ilyen informatikai rendszert. Ebben az esetben minden tűzvédelmi eszköztípus naplózásához ő ad jogosultságot cégeknek, munkavállalóknak és kontrollálja a teljes folyamatokat.

– Úgy látjuk, egyre kevesebb ideje van az EHS vezetőknek, tűzvédelemért felelős képviselőknek. Pontosan ezért is értékelődik fel egy-egy célmegoldás, mint például a fiREG. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a szakmában mindenki megismerkedjen vele és ezt követően hozzon döntést, hogy marad a korábbi, papíralapú megoldásoknál, vagy kihasználja az elektronikus napló előnyeit – tette hozzá Fekete Attila.

 

További információk: www.fiREG.hu

Vissza

Ezt a hírt eddig 818 látogató olvasta.