Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Mitől lesz megfelelő az elektronikus üzemeltetési napló?2020. május 18. 09:10
Az elektronikus tűzvédelmi üzemeltetési napló lényege, hogy az egy zárt adatrögzítő rendszer, amelyben az adatok rögzítése elektronikus úton történik. Rögzíti a jogosult személy adatait, jogosultságát, hozzáférését. Tárolja az adatrögzítő személy tűzvédelmi adatait, a vizsgált tűzvédelmi berendezés adatait, a munkavégzés időpontjait, az ezzel kapcsolatos bejegyzéseket, a szükséges intézkedéseket – tudtuk meg Horváth Gábortól, a fiREG.hu szakmai vezetőjétől. Sőt, a fiREG.hu Kft. nyilatkozatban igazolja, hogy a fiREG.hu tűzvédelmi szoftver rendeltetésszerű használata esetén minden tekintetben megfelel a nyilatkozat készítésének napján hatályos jogszabályoknak. Ezek jelenleg az 1996. évi XXXI. törvény 3/A. § (3) b) pontja alapján a felülvizsgálatokra vonatkozó Felülvizsgálat és Karbantartás TVMI 12.3:2020.01.22, 4.4.5. pontjában foglalt követelmények. Míg az egyes tűzvédelmi eszközök felülvizsgálati szempontjai megfelelnek az 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet, valamint a Felülvizsgálat és Karbantartás TVMI 12.3:2020.01.22-ben megfogalmazott felülvizsgálati szempontoknak. Ennek megfelelően az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló nyomtatás nélkül hiteles, de kinyomtatva és a jogosult személy által aláírva is hiteles dokumentumnak minősül. No de hogyan lesz ebből hiteles és sértetlen dokumentum? Ez már Fekete Attila fejlesztési vezető kompetenciája, aki szerint a Felülvizsgálat és Karbantartás TVMI 12.3:2020.01.22 4.4.5.2 l) pontja alapján az elektronikus üzemeltetési napló eredetének hitelessége, és adattartalmának sértetlensége úgy valósul meg, hogy
Ezeket a fokozott biztonságú elektronikus aláírásokat és minősített időbélyegeket a Microsec Zrt. biztosítja. Az elektronikus aláírást a fiREG.hu Kft. szolgáltatja.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A használónak csak tennie kell a dolgát. A többit a program elvégzi:
Eddig a rendszerben több, mint 350 ezer karbantartást dokumentáltak papírmentesen, a több mint 200 ezer tűzvédelmi eszköz nyilvántartása során. A fejlesztők mérései szerint 20–50% közötti időmegtakarítás érhető el az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló használata esetén, szemben a „hagyományos”, papíralapú megoldásokkal. Az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló adta lehetőséggel évente kb. 6–8 tonna papír felhasználástól mentesülhet a hazai karbantartó és üzemeltető szakma, ami 15–20 tonna üvegházhatású gáz kibocsátásával jár. Több szempontból érdemes tehát megfontolni azt karbantartóként, üzemeltetőként, hogy eljött-e az ideje a digitalizációnak, hiszen bár nem kötelező, a lehetőség már adott.
Ezt a hírt eddig 1691 látogató olvasta. |