Híreink

Rosenbauer hibrid gépjárműfecskendő Berlinnek

2018. december 17. 09:21

Az elektromobilitás már a kapukat döngeti! A Rosenbauer németországi leányvállalata, valamint a berlini tűzoltóság együttműködési megállapodást írtak alá, melynek célja egy hibrid tűzoltóautó kifejlesztése a következő két évben. Az „innovációs partnerség” eredményeként az „eLHF” – elektromos tűzoltó és műszaki mentőszer – projektben megvalósított tűzoltó járművet a berlini tűzoltóság átveszi és szolgálatba állítja.


CFT – valami merőben új

A projekt nem előzmények nélküli, hisz az általunk már – például ebben vagy ebben a cikkben – bemutatott Rosenbauer „Concept Fire Truck”, azaz CFT képezi az eHLF tűzoltás technikai-technológiai alapját. Ezzel a berlini tűzoltóság, de az egész tűzvédelmi szakma hatalmasat lép előre. Az innovációs partnerség az európai közbeszerzési jogban egy speciális közbeszerzési eljárás. A cél egy innovatív termék kifejlesztése, majd beszerzése. A pályázat kiinduló pontja a berlini tűzoltóság számára a szigorodó környezetvédelemi követelmények teljesítése. Így a hibrid jármű projekt célja, hogy hozzájáruljon a berlini klímavédelmi célkitűzések, különösen a szennyezőanyag-csökkentés eléréséhez.

Hibrid autó, többnyire elektromos üzemmel

A gépjármű hibrid üzemű lesz; egy háromliteres dízelmotor teszi lehetővé a hosszabb működést, és az akkuk kárhelyszínen történő esetleges feltöltését. Ennek ellenére jóval tisztább üzemre lehet számítani, mint a hagyományos gépjárműveknél.

– Azzal számolunk, hogy a bevetések 80%-át az új autó tisztán elektromos üzemmel fogja abszolválni – mondta dr. Karsten Homrighausen, Berlin tűzoltó parancsnoka.

A cél, hogy az eddigi dízel tűzoltójárművekhez képest 141 tonnával csökkenjen az éves szén-dioxid kibocsátás Berlinben. Ehhez képest a zajterhelés csökkentése, a működési biztonság és az ergonómia javulása a bónusz.

Karsten Göwecke, Berlin tűzvédelmi felügyelője szerint a projekt lehetővé teszi számukra, hogy végigelemezzék a jövőbeni kihívásokat és teljesen újragondolják a „tűzoltó jármű” fogalmát.

– Mindez a CFT után fontos mérföldkő a sorozatgyártáshoz vezető úton – mondta Dieter Siegel, a Rosenbauer International vezérigazgatója. Berlin ennek az inkubátora és egyben első felhasználója is lesz. A Rosenbauer becslése szerint 2030-ra világszerte 3200 CFT technológiával szerelt jármű fut majd az utakon. Európában már 2025-re 700-800 járművet prognosztizálnak.

Elsőként a „C40 Cities Climate Leadership Group” (a világ nagyvárosainak vezető éghajlatvédelmi csoportja) városainak érdeklődésére számítanak.

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1485 látogató olvasta.


 

Kapcsolódó képek: