Híreink

Egy különleges reptéri tűzoltó gépjármű: az MT Airport Buffalo

2022. március 07. 08:21

A Rosenbauer moduláris technológiára, és Mercedes Benz Zetros alapra épülő reptéri tűzoltó járműve – különösen a Pantherhez képest – meglehetősen ódivatúnak tűnhet. De a külcsín nem minden: a felépítésnek hála a „bölény” olyan helyeken is képes utat törni magának, ahol a „párduc” nem feltétlenül.


A 2020 októberében bemutatott „moduláris technológia” (Modular Technology, MT) célja könnyen tetten érhető a nevében: a moduláris felépítés lehetővé teszi, hogy az ebbe a körbe tartozó gépjárműveket széles keretek között lehessen az alkalmazáshoz hangolni. Két- vagy háromtengelyes repülőtéri tűzoltó gépjárművekről (ARFF) van szó, 2500-tól akár 11 ezer literig terjedő oltótartály-kapacitással.

 

Nem járt utakon

A Buffalónak már a külseje is kiváló terepjáró képességeket sugall: a folyamatos összkerékmehajtásnak, a vaskos gumiknak és az emelt hasmagasságnak köszönhetően nem is vall szégyent. A dizájn ARFF-körökben nem szokványos, hiszen a vezetőfülke a motor mögött (nem pedig a motor felett) kapott helyet, ennek megfelelően az összsúly csökkent, a súlyközéppont pedig alacsonyan maradt. A képeken szereplő MB Zetros alapra épült, hatkerekű gépjármű összesen 6100 liter vizet és 750 liter habképző anyagot képes szállítani, és szükség esetén egy N35 szivattyú segítségével egy RM35C és egy RM15C vízágyún keresztül kijuttatni.

 

Moduláris

Természetesen, köszönhetően a moduláris gyártási technológiának, a Buffalo más karosszériával és más felépítménnyel is kérhető: a gyártó kérésnek megfelelően reptéri vagy akár gyorsbeavatkozó gépjárműként is szállítja. 

 

 

Műszaki adatok

Karosszéria: Mercedes Benz Zetros 3348 6x6
Motor: OM 926 LA Euro 3, 480 lóerő
Legénység: 1+3 fő
Víz- és habkapacitás: 6100 l és 750 l
Oltóporkapacitás: 250 kg
Oltási teljesítmény: 3500 l/p
Méretek: 10 300 × 2550 × 3550 mm
Összsúly: 29 000 kg

 


A MT elődje, az ún. CBS (Customized Body System) hasonló elven alapult; a képen egy görögországi reptérre még 2018-ban készült gépjármű, szintén Buffalo, de ezúttal Scania alvázon és más konfigurációban

Vissza

Ezt a hírt eddig 254 látogató olvasta.