Híreink

Egységes adatközlési platform – új utakon az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló

2020. november 30. 07:00

Lassan egy éves lesz a tűzvédelemben az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló használatát elősegítő jogszabályi környezet. A tapasztalatok szerint egyre növekszik az igény az üzemeltetők, különösen a nagyvállalatok részéről az új formátum bevezetésére. Jobb kiszolgálásukra egységes adatközlési platformot fejlesztettek.


A digitalizáció töretlenül hódít teret és ez nem véletlen. A digitális technológia által kínált előnyök könnyen mérhetők, számszerűsíthetők. Ebből a szempontból a mérésben és a munkafolyamatok egyszerűsítésében élenjárók előnybe kerülnek. Természetesen az újdonság bevezetése, a status quo felbontása sok helyen ütközik akadályokba. A kézzelfogható és jól látható előnyök miatt, a tűzvédelmi nyilvántartások vezetése terén szintén folyamatosan növekszik az elektronikus rendszerek elfogadottsága, sőt egyre inkább keresettebb megoldásként tekinthetünk ezekre.

A fiREG.hu szoftver készítői szerint nem kérdés, hogy 2021-ben rohamosan fognak terjedni az elektronikusan vezetett nyilvántartások.

– Úgy tűnik, hogy közel egy év kellett ahhoz, hogy a nagyvállalatokhoz is eljusson a jogszabályi környezet újításaiban rejlő óriási lehetőség, amelyek sok és sokféle tűzvédelmi eszközt üzemeltetnek – számol be az elmúlt időszak tapasztalatairól Fekete Attila, a fiREG.hu szoftver fejlesztési vezetője.

– Egyre több vállalat keresett fel minket azzal, hogy ajánljunk olyan karbantartókat, akik a digitális rendszerünket használják. Természetesen egyik partnerünket sem szeretnénk kiemelten előnyhöz juttatni vagy hátrányba sorolni, ezért inkább azzal segítjük a kérdezőket, hogy nyilvánossá és elérhetővé tettük partnereink listáját, mely a https://fireg.hu/tuzvedelmi-szolgaltato címen található. Itt lehetősége van mindenkinek egységes formában adatokat közölni leendő partnerével – Ismerteti az új fejlesztést.

Az üzemeltetők – jellemzően nagyobb vállalkozások, vállalatok – részére a sok hasznos funkción kívül óriási előny az elektronikusan vezetett nyilvántartásban, hogy mindig minden információ elérhető, a rendszer figyelmeztet következő karbantartások, üzemeltetői ellenőrzések esedékességéről, mely elősegíti ezek időben történő végrehajtását. Ez pedig a jogszerű üzemeltetésen, jogszerű dokumentáltságon túl közvetett módon nagyobb tűzbiztonságot is eredményezhet. Egyszerűen nem maradnak el ezek a kötelező feladatok. Ezt ismerték fel az elmúlt időszakban autóipari beszállítók, gyógyszergyárak, akkumulátorgyár és hasonló, kiemelten veszélyes üzemek megbízott vezetői.

Mint tudjuk, az innoválás, az újítás általában először a nagyobb vállalatok eszköze, majd kúszik egyre kisebb cégekhez is, és a fiREG.hu alapítóinak előrejelzései alapján 2021-re jöhet el ennek ideje.

– A napokban haladta meg a 600 ezret a rendszerünkbe rögzített elektronikus felülvizsgálatok száma. A növekedés mutatja, hogy ebbe az irányba megy a tűzvédelmi nyilvántartások piaca. Továbbra is hiszünk abban, hogy papírmentesítjük, ezzel átláthatóbbá és hatékonyabbá tesszük az ellenőrzéseket, mely mindenkinek csak előnyére válik – tette hozzá Horváth Gábor társalapító, tűzvédelmi szakember.

Hogy valóban 2021-ben állnak-e át az üzemeltetők elektronikusan vezetett nyilvántartásra, az egyelőre csak feltételezés – igaz, a tendencia alapján megalapozott, hiszen az elmúlt egy év alatt szédületes tempóban nőtt az elektronikusan rögzített felülvizsgálatok száma.

fiREG.hu

Vissza

Ezt a hírt eddig 241 látogató olvasta.