Híreink

Securiton True Occupancy – a létesítmények foglaltsági megfigyelése

2020. július 30. 07:02

Hogyan működnek valójában egy cég épületei, létesítményei? Milyen az egyes részek kihasználtsága? Hogyan lehet csökkenteni az üzemeltetési költségeket? Mindez hogyan segíthet egyben az épületek kiürítésében, a mentésben és a koronavírus elleni védekezésben? Egy szenzációsan újszerű, a napi gyakorlatot és az életvédelmet egyszerre szolgáló rendszert mutat be szerzőnk.


Épületek működésének optimalizálása

Az épületek a vállalkozások második legköltségesebb elemei, mindössze az emberi munkadíj előzi ezt meg. Sok vállalkozás nem is tudja, hogy mennyire értékes lenne tudni ennek az eszköznek a foglaltságát, kihasználtságát, illetve a teljesítményét. Ebből is látszik, hogy nem csak a Covid-19 vírus miatt érdemes befektetni a vállalkozásoknak ilyen rendszerekbe, hiszen ez hosszú távú segítséget nyújthat az optimális működéshez. A True Occupancy rendszer segítségével mérhetjük a helyiségek foglaltságát, ezáltal optimalizálni tudjuk az ingatlanok kihasználtságát, amely jelentős pénzügyi megtakarítást jelenthet egy vállalkozásnak.

A rendszer alkalmazási területei:

  • irodai szabad helyek, irodai környezet,
  • helyszíni létesítmények (fittness termek),
  • éttermek,
  • mellékhelyiségek,
  • főbejárat, tárgyalók.

 


A rendszer felépítése

 

Egy irodaépület kihasználtsági térképe – a hőtérképhez hasonlóan pirossal a gyakran használt („forróbb”) területek

 

Miért válassza a Securiton True Occupancy rendszert?


Területtervezés
Elengedhetetlen a megbízható és pontos adatok használata ahhoz, hogy megtudja, mennyi és milyen típusú helyre van szüksége a fizikai terek megtervezésekor vagy újra tervezésekor. Ehhez megfelelő méretű eszközök használatát kell biztosítani.

Költségcsökkentés
A meglévő erősáramú vezérlőrendszerek, illetve az épületfelügyeleti rendszerek felé megfelelő interfész alkalmazásával azok valós időben, dinamikusan követhetik az épület foglaltsággal járó energiaigényét. Ezzel csökkenthetőek a takarítási és egyéb karbantartási költségek úgy, hogy azok inkább a tényleges foglaltsághoz igazodnak, ütemezés helyett.

Munkahelyi közérzetjavítás
Motiválja a munkavállalókat az által, hogy hozzáférést biztosít számukra a valós idejű adatokhoz és a létesítmények, azaz étkezdék és fitnesztermek visszamenőleges foglaltsági adataihoz.

Munkaerő-hatékonyság
A rendszer lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy például gyorsan megtalálhassák a szabad tárgyalókat, vagy informálódjanak a pillanatnyi éttermi létszámról a dinamikus helyiségfigyelés használatával, ezáltal is csökkentve az improduktív időt, amit az alkalmazottak várakozással töltenek el az éttermi sorbanállásokkal.

Energiahatékonyság

Energia is megtakarítható a rendszerrel, amennyiben például foglaltság alapú világítást alkalmaznak a létesítményben. Az ilyen intézkedésekkel javítható az alkalmazottak munkakörnyezete is, aminek pozitív hatása van a munkahelyi légkörre is.

 

Összefoglalva

A Securiton True Occupancy rendszerével válaszokat kapunk az alábbi kérdésekre:

  • Mennyire volt kihasználva ez az épület az előző hónapban?
  • Szükségünk van-e ekkora területre?
  • Tudunk-e optimalizálni és ez által csökkenteni a költségeket?
  • A meeting helyiségek megfelelnek-e a mi igényeinknek?

Ezzel a rendszerrel könnyen megválaszolhatóak a fenti kérdések, objektív és megbízható adatokra támaszkodva. Ezen adatok birtokában egy további elemzés is elkészíthető.

 

Foglaltságelemzés
Mi is az a foglaltságelemzés? A foglaltságelemzés okos eszközök, illetve manuális jelentés alapján összegyűjtött adatok elemzése annak érdekében, hogy mérni tudjuk az épületben tartózkodó emberek mozgását, számát. Ezek az adatok akár más rendszerekbe is integrálhatóak, amelyekkel kapcsolatban a Securiton Kft. szakértői állnak rendelkezésükre.

 

Mindennek mi köze van a katasztrófavédelemhez, tűzvédelemhez?

A jelenlegi Covid-19 vírus miatt a világ számos pontján új szabályozásokat vezettek be, nagy irodaházak, múzeumok és egyéb közösségi terek maximalizálták a bent tartózkodó emberek számát. A rendszer ezen előírások betartásához ad hathatós segítséget, és ami kiemelten fontos – tűz vagy más havária bekövetkezése esetén a létesítményben tartózkodók számáról és kiépítettség függvényében akár területi megosztásáról is megbízható adatokhoz lehet jutni, ami elősegíti a katasztrófavédelmi szakemberek munkáját a mentési folyamatokban.

 

 

Balázs Gábor ügyvezető igazgató 
Securiton Kft.1143 Budapest, Stefánia út 55.
Telefon +36 1 251 8866, 
Fax +36 1 422 0690
balazs.gabor@securiton.hu
www.securiton.hu

 

 
 

Vissza

Ezt a hírt eddig 101 látogató olvasta.