Híreink

Magirus – új elektromos és gázüzemű tűzoltóautók

2020. június 11. 08:00

A Magirus nemrég bővítette ki kínálatát a világ első szabványos CNG-meghajtású tűzoltó gépjárművével, a (H)LF 10-es modellel. Ezzel a kis elektromos tűzoltó járművek bevezetése után a cég megtette a következő lépést a környezetbarát gépjárműflotta kiépítésében: a földgázüzemű járművek csökkentik a NOx- és a CO2-kibocsátást.


Sűrített gázos tűzoltó jármű

A (H)LF 10 Iveco Eurocargo "Natural Power" 4x2 alvázra épült, 420 liter sűrített földgáztartály (CNG) és teljesen automatikus Allison konverter sebességváltó van beépítve. Ezzel a kialakítással 300 kilométer menettávolsággal vagy 4 órás szivattyúműködéssel lehet számolni. A környezetbarát technológia a jármű belsejében is nyilvánvaló: a legénységi fülke kiegészítő fűtését gázzal üzemeltetik. Ezenkívül egy alapvetően új, hidrogénüzemű hibrid áramfejlesztőt, valamint akkumulátorral működtetett ventilátort és mentőberendezést alapkivitelben szállítanak hozzá a szennyezőanyag-kibocsátás lehető legnagyobb csökkentése érdekében.


 

 

Megbízható – elektromos

A Magirus első teljesen elektromos tűzoltóautója 2018-ban tette meg az első döntő lépést a kibocsátásmentes tűzoltóautók szélesebb körű használatához. Már az induláskor kettőt rendeltek belőle. Az üzemi tűzoltósági szakembereket különösen lenyűgözték a 3900 mm hosszú jármű kompakt méretei (1400 mm szélessége és 2170 mm magassága), és a KLF iDL kistűzoltó-jármű nagy hasznos teherbírása. A kibocsátásmentes meghajtásnak köszönhetően a jármű üzemcsarnokokban, zárt tereken is biztonságosan működtethető, 

Ugyancsak 2018-ban mutatta be a Magirus a HLF iDL-t, a második elektromos meghajtású járművét, amelyet kifejezetten a kis járművek szegmensébe szántak. Ennek a menettávolsága 110 km, az akkumulátor élettartama kb. 4 óra szivattyúműködést tesz lehetővé. A jármű maximális sebessége 65 km/h, a szivattyú. 40 l / perc teljesítménnyel, 40 bar nyomáson képes működni.


 

Mindkét kis elektromos tűzoltó autó belvárosi területeken, bevásárlóközpontokban, vasútállomásokon, szűk óvárosi utcákban, üzemekben alkalmazható a legjobban.

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 234 látogató olvasta.