Termékek

Építészet

A tűzjelző központok visszahívhatók!

A tűzjelző berendezések hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt 20 év során. A mikroprocesszor vezérelt központok egyre több biztonsági és kényelmi funkcióval bővültek, egyre megbízhatóbbá vált a működésük is. Az új fejlesztések fokozták a cégek közötti konkurenciaharcot. Különösen az analóg és a kombinált érzékelők megjelenése óta éleződött ki a technológiai verseny a gyártók között. Azok a telepítők, akiknek rendszerei könnyen képesek integrálni speciális területek különleges eszközeit (pl.: robbanásbiztos érzékelők, vonali érzékelők stb.), és gyári támogatással rendelkeznek, könnyebben alkalmazkodnak a váratlan kihívásokhoz.

Éles verseny
 
A verseny éleződése immár a berendezések üzemeltetéséhez kapcsolódó szolgáltatások piacán is megfigyelhető. Az új OTSZ és a tűzvédelmi szakvizsgáról szóló 53/2005 BM rendelet a korábbiaknál részletesebben szabályozza ugyan a karbantartási tevékenységet, egy alapvető követelmény azonban még mindig nem jelent meg a jogszabályokban:
  • a típus- és gyártmányismeret ellenőrizhetősége.
 
E követelmény hiányában értelemszerűen nem várható el tökéletes, mindenre kiterjedő szolgáltatás sem. Ebből kifolyólag továbbra is lehetőség nyílik a biztonságtechnika „ezermesterei” számára - kik részletes típusismerettel nem rendelkeznek -, jelentős méretű objektumok komoly berendezéseihez hozzáférni, azokat korlátozott mértékben javítani, karbantartani. A lelkes amatőrök dolgozhatnak ugyan olcsón, de a következmények esetenként rendkívül sokba kerülhetnek.
 
Diszpécserszolgálat
 
A professzionális cégek igyekeznek bővíteni szolgáltatásaik körét, újabb technikai fejlesztésekkel, célirányosan kialakított szervezettel, közvetlen szaktanácsadással próbálják kényelmesebbé tenni az üzemeltetést.
A Schrack Seconet Kft. is a fentiek szellemében fogalmazta meg szolgáltatásának mottóját: „Nem csak reagálni szeretnénk ügyfeleink kívánságaira, hanem folyamatosan jelen vagyunk, együtt élünk napi gondjaikkal és feladataikkal.”
E cél eléréséhez alakította ki a cég új szolgáltatási formaként a karbantartáshoz és hibaelhárításhoz kapcsolódó diszpécserszolgálatát, ahová a karbantartási szerződéssel rendelkező ügyfelek úgynevezett távoli eléréssel kapcsolódhatnak.
A távoli elérés kifejezetten felhasználóbarát üzemeltetést tesz lehetővé. Egy szoftvercsomag és egy illesztőkártya megvásárlásával lehetővé válik a központi telephelyről az illető tűzjelző központtal történő on-line csatlakozás. Több központ egyidejű bejelentkezésekor az egyik marad kapcsolatban, a többi visszahívásra kerül. A hibajelzések automatikusan megjelennek a kft. felügyeleti számítógépén. A hibajelzések beérkezésekor, illetve karbantartások előtt távdiagnosztika válik lehetővé, ami jelentősen csökkenti a majdan felmerülő költségeket. A távdiagnosztikát az ügyfél bármikor kérheti saját céljaira is, ekkor e-mail üzenetben továbbítják számára a lekért adatokat. E szolgáltatás fantázianeve Remote Access.  Sőt közvetlen távkezelés telepíthető az üzemeltető személyi számítógépére is. A termék neve: Remote Access Control Panel.
 
Hazánkban sajnos gyakori jelenség, hogy a rendszeres oktatások ellenére sem mindig naprakész a tűzjelző berendezés kezelőszemélyzete, mert esetleg még nem rendelkezik kellő hely-, vagy rendszerismerettel. A diszpécserszolgálat és a Remote Access szoftver hathatós támogatást nyújthat számára a mindennapi feladatok ellátásához, a felmerülő problémák leküzdéséhez. A távoli elérés a 24 órás ügyelettel összekapcsolva nyújtja a legszélesebb körű szervizszolgáltatást. Az állandó ügyeleti rendszer a cég régen működő, jól bevált szolgáltatása, melyet minden szerződött ügyfelének biztosít.

Vissza

Ezt a hírt eddig 2379 látogató olvasta.