Híreink

Új márka a márkában: Rosenbauer, Metz technológia - Hidraulikus magasból mentők

2015. június 23.

Az osztrák gyártó Németországban teljesen átszervezi és egységesíti a szolgáltatásait és gyártókapacitásait. Így a németországi ügyfelek egyetlen partnerrel, a Rosenbauer-konszernnel kerülnek majd kapcsolatba. Az eddigi kalsruhei Metz gyár Rosenbauer Karlsruhe GmbH-ként gyártja a gépezetes tolólétrákat és hidraulikus magasból mentőket.


Metz márkanév alatt immár 171 éve készülnek tűzoltó- és mentőjárművek; az első létrás gépjármű 1912-ben gördült le a karlsruhe-i gyártósorról. A Rosenbauer – amely hasonlóan patinás a maga mintegy 150 éves múltjával – az átszervezés keretében a cégnevet márkanévvé formálta. Ezentúl minden, a karlsruhe-i gyárból kikerülő termék a „Metz technológia” cimkét viseli majd, a Metz Aerials GmbH & Co. új neve pedig Rosenbauer Karlsruhe GmbH & Co. KG. lesz.

Az Interschuzon már Rosenbauer felirattal „Metz technológia” címkével jelentek meg a magasból mentők.

Talán nem annyira ismert, hogy a Rosenbauer a gépezetes tolólétrák mellett egész sorozatot gyárt hidraulikus magasból mentőkből. A sorozat tagjait 32-90 méter magasságig gyártják.

Egyik tagja a B42 típusjelű automatikus 42 méter munkamagasságú emelő, amelynek mentőkosarában 550 kg hasznos teher lehet, amelyben 5 személy elfér. A legújabb generációjú CAN Bus technológiával felszerelt jármű minden mozgása felügyelt, ami nagyban növeli a munkaműveletek biztonságát. Minden művelete a működési adatok távfelügyelettel vannak ellátva, így bármilyen karbantartás, javítás, beállítás igényt a távfelügyelet előre észlel és jelez. Egy már megvalósított manőver bármikor megismételhető, el van látva a mentőkosár automatikus visszahozására képes ún. ARF funkcióval, ami a szemmel nem látható területeken lehet fantasztikus segítség a kezelőnek. A másik hárombetűs csoda TMS (Target Memory System) lehetővé teszi, hogy a különböző kosárpozíciókat megjegyezze és automatikusan megismételje. A VRS egy vertikális mentőrendszer, amely az aknából, üregből történő mentés segíti. 

A főkar három teleszkóp tagból (négy szegmensből) áll, amit két hidraulika henger működtet. A kosárkar egyrészes és vertikálisan 180 fokban mozgatható, ami akár egy ház túlsó oldalán való manőverezést is lehetővé tesz.

A mentőkosár három beszállási lehetőséggel rendelkezik elől, hátul és egy kihajtható platformmal, amely kerekes székes ember mentését is lehetővé teszi. Emeléshez és szállításhoz az alsó részen történő rögzítéssel 2000, a felső részen 1000 kg-ot tud emelni, 15 méteres kitolási magasságnál.

Bármilyen művelethez a kosárban 24/230/400 V áram áll rendelkezésre, a teleszkópos vezetékrendszeren feljutó víz 4800 liter/perces teljesítményű hab/vízágyú működtetésére képes, ami a kosárból és a kezelőhelyről is működtethető.

A 26 tonna súlyú járművet 428 LE (315 kW) teljesítményű Euro 6 környezetbarát motor hajtja. Az alváz Mercedes-Benz 2443 Antos. A z első tengely megengedett terhelés 9, a hátsó tengelyé 19 tonna.

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1954 látogató olvasta.


 

Kapcsolódó képek:


Kapcsolódó információk: