Híreink

fiREG: hő- és füstelvezetők a tűzvédelmi szoftverben

2020. február 26. 09:22

Fekete Attila és Horváth Gábor a fiREG.hu szoftver fejlesztői több, mint két éve dolgoznak azon, hogy hatékonyabb, átláthatóbb, papírmentes legyen a tűzvédelmi karbantartók élete. A szakma bevonásával haladnak előre, ennek megfelelően a legújabb modulban a hő- és füstelvezető eszközök jelentek meg.


Mit jelent ez a karbantartó szakma számára Önök szerint?

Horváth Gábor, a fiREG.hu Kft. alapítója, szakmai vezető: A tűzoltó készülékek, a tüzivízforrások, a tűzgátló eszközök után hő- és füstelvezető eszközök is nagy számban vannak jelen a tűzvédelemben. Ennél a műszaki megoldásnál azonban már nem csak egy eszközként, hanem egy komplex rendszerben kell gondolkodni, ami jellemzően több eszközből áll. A rendszert alkotó eszközök és azok szerelvényei esetében több az olyan jellemző adat, amelyek változását nyomon kell követni, folyamatosan figyelni kell a különböző nyilvántartásokból. Éppen emiatt rengeteg papírozást, adminisztrációt igényel a munkafolyamat. 

 

 

Ezt hogyan lehetett megoldani a szoftverbe integrálva és a szakmát szem előtt tartva?

Fekete Attila társalapító, fejlesztési vezető: Mindent ugyanúgy csináltunk, mint eddig: személyesen találkoztunk karbantartó cégek vezetőivel, akik már korábban jelezték igényüket. Alaposan felmértük a folyamatokat. Megmutatták, hogyan végzik a munkák szervezését, ki mikor mit dokumentál egy-egy karbantartás kapcsán, kinek mi jelenti a legnagyobb problémát a karbantartás papírozása során. Ezt követően modelleztük a folyamatokat és integráltuk a fiREG-be az új modult. Természetesen az új OTSz és a vonatkozó TVMI előírásait is végig szem előtt tartottuk.

 

Ha jól értem, mindez papírmentesen működik?

FA: Igen, erre a modulra is igaz, hogy a dokumentumok gombnyomásra készülnek el. Ekkor az elektronikus aláírással ellátott üzemeltetési napló automatikusan bekerül partnerünk dokumentumtárába. Ha akarjuk, akár megoszthatunk vele olvasási jogosultsággal digitálisan vagy természetesen a lassacskán elavuló papír alapú megoldásokat is választhatjuk.

 

Hogyan tovább a fiREG fejlesztésével?

HG: Hosszú előkészítést követően az elmúlt év végén élesítettük a fiREG Munkaszervező modult. Térképen áttekintve a soron következő munkáinkat, könnyedén adhatunk jogosultságot munkatársainknak a munka elvégzésére. Az eddigi gyakorlatban ez a folyamat a telephelyre vonatkozó papír alapú dokumentumok átadását jelentette a munkatárs részére a megfelelő kartonból.

A fiREG Munkaszervezőre vonatkozó visszajelzések kezelése, valamint a TVMI változásaira való felkészülés volt a fő feladatunk most. Az elektronikus aláírás és a bizonyító erejű időbélyeg már használatban van, ezáltal papírmentessé téve az üzemeltetési naplókat.

Az új OTSz 2020. január 22-től lehetőséget ad az elektronikusan vezetett üzemeltetési napló használatára. A fiREG küldetése pedig ebben az időszakban, hogy a lehető legszakmaibb, ugyanakkor legkényelmesebb műszaki megoldást adja az innovatív vállalkozások, fiREG felhasználók részére.

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1155 látogató olvasta.