Híreink

Három oltókaros Panther a párizsi reptérre

2018. szeptember 27. 16:25

A párizsi CDG-reptér a világ tizedik legforgalmasabb légikikötője: csak tavaly 69,5 millió utast szolgált ki, ami óriási repülőgép forgalmat is jelent. A megfelelő védelemi szint fenntartása és az ICAO előírások teljesítése érdekében a fejlesztések folyamatosak: még idén és jövő év elején három Panther 8x8-cal bővül a tűzoltógépjármű-flottájuk.


Majd’ hetvenmillió utas, harminckét négyzetkilométer terület: a párizsi Charles de Gaulle repülőtér értelemszerűen Franciaország legforgalmasabbja, de a világranglistán is az előkelő tizedik helyet foglalja el. A reptér tűzbiztonságára két tűzoltószertárban összesen 126 tűzoltó vigyáz – a tűzoltóság a járműtechnikában pedig már régóta kizárólag az osztrák Rosenbauer termékeire épít.
 
Az első Panther 8x8 2011-ben állt szolgálatba; a flotta jelenleg hét Panther 8x8-ból, egy E8000 menekülőlépcsőből, valamint egy AT-szériás tűzoltógépjárműből áll. Az eredeti rendelés hat Pantherre szólt, évenkénti szállítással; a járművek egyenként 12 ezer literes víz-, 1500 literes hab-, valamint 250 kg-os porkapacitással, RM15 elülső és RM60 tetővízágyúval érkeztek.
 
Stinger oltókarok is
 
Habár az oltókaros opció (HRET, High Reach Extendable Turret, kb. „nagy magasságig kinyújtható vízágyú”) már 2009-ben elérhetővé vált, a CDG tűzoltó-parancsnoksága 2016 végén adott csak megrendelést a meglévő járművek ezzel történő felszerelésével. A tesztüzem ugyanakkor pozitív, hiszen a parancsnokság egy három darabos megrendelést adott le oltókarral felszerelt Panther 8x8-asokra. Az új gépjárművek Stinger 54 karra szerelt RM65 vízágyúval érkeznek; ebből egyet már 2017 decemberében leszállítottak, egy érkezése idén szeptember-októberre várható, az utolsó pedig 2019 elején.
 

Vissza

Ezt a hírt eddig 928 látogató olvasta.