Híreink

Új modul a fiREG-ben: helyszíni számlázás elektronikusan

2020. március 23. 16:20

A fiREG továbbra is a tűzvédelmi karbantartások papírmentesítésén dolgozik; új célt tűztek ki a közelmúltban, ami sokaknak megoldás lehet a közeljövő kihívásaira. Mint ismert, a NAV két lépcsőben bővíti az online adatszolgáltatásra kötelezettek körét, így tulajdonképpen a kézi számlatömb, a kézi számlázás ellehetetlenül. Lássuk, mivel készült a fiREG ennek kapcsán!


Néhány hónap múlva minden vállalkozásnak be kell küldenie a számlákat a NAV rendszerébe. A jogszabályváltozás és a vele járó adminisztrációs teher különösen kellemetlenül érinti majd a külső helyszíneken, kézi számlatömbbel számlázó vállalkozókat, vállalkozásokat, köztük a fiREG felhasználóit is. 

Az adatszolgáltatási kötelezettségről röviden

Jelenleg csak a 100 000 Ft áfatartalmat elérő vagy azt meghaladó, belföldi adóalanyok részére kiállított számlákat kell külön beküldeni a NAV-nak. Ez változik meg már idén: 2020. július 1-től minden belföldi adóalany részére kiállított számlát fel kell tölteni a NAV Online Számla rendszerébe. Eltörlik tehát az értékhatárt, így a kis értékű számlák és az áfamentes adózást választó vállalkozások is érintettek lesznek. 2021. január 1-től ezt bővítik tovább és minden külföldi és belföldi magánszemélynek, ill. külföldi szervezetnek kiállított számlát is rögzíteni kell majd.

Két módon teljesíthető a kötelezettség

Az adatszolgáltatási kötelezettség kétféleképpen teljesíthető. A kézi számlatömbbel vagy online összekötéssel nem rendelkező számlákat a NAV Online Számla rendszerébe manuálisan, számlánként, kézzel kell feltölteni. Ehhez Online Számla regisztráció szükséges, amit Ügyfélkapus hozzáféréssel a cég vezetője vagy meghatalmazottja rögzíthet. 

Az adatszolgáltatás modern és adminisztrációmentes megoldása, ha a számlázást online számlázóprogrammal intézzük. Ezeket a szoftvereket ugyanis egy alkalommal, néhány lépésben össze lehet kötni a NAV Online Számla rendszerével, így a számla kiállításának pillanatában a számlázó automatikus küldi az adatokat a NAV részére. 

 

Mi lesz a helyszínen számlázókkal?

A fiREG ügyfelei is sok esetben a helyszínen számláznak, még hagyományos kézi számlatömbből. Adta magát a feladat, hogy ezt minél kényelmesebbé, XXI. századivá kell tenni. 

– A Billingo online számlázó tökéletes megoldás a kézi számlatömb kiváltására a fiREG ügyfelei számára is. A felület okostelefonról bármikor, bárhol elérhető, mindössze internetkapcsolat szükséges hozzá. Így a munka elvégzését követően, azonnal, néhány gombnyomással ki is lehet állítani a számlát. Mivel a fiREG segíteni fog ügyfeleinek a Billingot megfelelően beállítani, szinte minden teendő nélkül maradnak a felhasználók, csak a fiREG-et kell használniuk továbbra is. A számlázó rögtön, jogszabály szerint küldi is be az adatokat – mondta Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője.

 

A fiREG-gel pedig még egyszerűbb a helyszíni számlázás

– Intelligens összekötéssel, közvetlenül a fiREG-ből lehet számlázni. Erre minden lehetőségünk adott, március közepén készültünk el az új funkcióval – tette hozzá Fekete Attila, a fiREG fejlesztési vezetője.

Az tehát eddig is adott volt, hogy a karbantartók pár kattintással előállították az elektronikusan vezetett üzemeltetési naplót. Ezt a folyamatot viszi tovább a helyszíni elektronikus számlázás funkció. Így minden, helyszínen számlázó tűzvédelmi karbantartó előtt adott a lehetőség, hogy okostelefonról, papírmentesen, néhány kattintással állítsa ki a szükséges dokumentumokat.

 

Mi lesz a munkalapokkal?

Hogy mi lesz a munkákat, munkalapokat igazoló aláírással? Ezeket jellemzően a munkalapok kézi aláírásával hitelesítettek megbízók képviselői. Ezt követően a munkalapokat feldolgozva készülhetett kézi számla a helyszínen vagy később, az irodából. A fiREG-ben a számlázás modullal egyidőben jelent meg az a lehetőség, hogy a munka elvégzését igazoló személy a karbantartó okoseszközére tegye aláírását. Tulajdonképpen, mint amikor csomagfutár részére írunk alá, ezt sem papíron tesszük már. Ezt követően máris készülhet az elektronikus számla, melyet az ügyfél email fiókjában kaphat meg.

 

Innováció

Nyilván a fentiek lehetőségek, alternatív megoldások a papíron is még használható folyamatok és magának a papírnak kiváltására. Nem kötelező ezeket használni, azonban az jól látszik, hogy a világ ebbe az irányba halad és nem véletlenül növekszik egyre nagyobb mértékben az elektronikus eszközöket használók köre, így a fiREG-é is. Az pedig a tűzvédelemben sem szorul bizonyításra, hogy az innováló cégek mindig, minden tekintetben a piac előtt járnak.

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1240 látogató olvasta.