Híreink

Kilencsebességes váltó a 67. IAA Nemzetközi Haszongépjármű Kiállításon

2018. október 29. 09:27

HANNOVER, Németország – A 67. IAA Nemzetközi Haszongépjármű Kiállításon jelentette be az Allison Transmission, hogy globálisan bevezeti az új közepes méretű teherautókhoz készülő teljesen automata, kilencsebességes váltóját. Ezen kívül olyan elektromos hibrid rendszert fejlesztettek ki, amely rendelkezik egy kizárólag elektromos fokozattal.


Az Allison kilenc sebességes váltója az alacsony egyes fokozatú (mély) áttételnek és a széles skálájú áttéletelezésnek köszönhetően nagyban hozzájárul a felhasznált üzemanyag csökkentéséhez, ugyanakkor a nagyon hatékony fokozatváltások lehetővé teszik, hogy a nyomatékváltó alacsony sebességnél már egyesben lezárjon. Ezen kívül a kilencsebességes változat egy integrált motor stop-start rendszert is tartalmaz, amely biztosítja a váltó azonnali rendelkezésre állását és a járművet álló helyzetben tartja, míg a motort újraindul.

Az Allison 9-sebességes modellje magában hordozza a cég hatsebességes, 2000 SeriesTM sorozatának haszonjárművekben, így tűzoltó gépjárművekben is, bizonyított tartósságát. Úgy tervezték, hogy alkalmas legyen a járműgyáraknál a korábban a hatsebességes modellekhez kialakított interface-csatlakozások használatára, megkönnyítve az integrációt a jelenlegi Allison 2000 Series váltóval gyártott járművekbe.

A 9-sebességes váltón kívül az Allison bejelentette egy másik újdonságát is, amelynek része egy elektromos hibrid rendszer, mely rendelkezik egy tisztán elektromos fokozattal – 15 kilométerig.

A további elemek között található egy nagyobb kapacitású Litium-ion akkumulátor, mely a motor kikapcsolt állapotának meghosszabbított idejét támogatja; egy kisebb, könnyebb kettős inverter víz, etilén, és glikol hűtéssel a hatékonyabb működés érdekében, valamint az un. Megnövelt Erő Kiegészítő-csomag II., mely a hibrid-rendszer használata során azzal járul hozzá az üzemanyag hatékonysághoz, hogy energiával látja el az olyan kiegészítő elemeket, mint pl. a légkondicionáló, a kompresszor vagy a szervo-kormány.

A rendszer képes kizárólagosan elektromos működésre, de nincs szüksége töltőberendezésre. Az akkumulátor töltése a regeneratív fékezéssel és motorműködéssel valósul meg. A fékenergia-visszanyerési képesség akár 350 százalékkal még meg is hosszabbíthatja a fékcserék közötti időszak hosszát. A két-módozatú, osztott felépítés pedig közel 25 százalékkal növeli meg az üzemanyag-hatékonyságot.

 

 

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 109 látogató olvasta.